لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۴

دومین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس

از ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه، ۲۲ مرداد، دومین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی حسن روحانی در مجلس ایران آغاز شد. جلسه بعد از ظهر بررسی صلاحیت حدود ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران آغاز شده است.

۱۱:۵۸ ۲۲.۵.۱۳۹۲
جواد هروی، سخنگوی بعدی و موافق کابینه: می‌گویند آقای علوی سابقه در این کار ندارد. کدام وزیر اطلاعات در ابتدای کارش سابقه کافی داشته؟
۱۲:۲۷ ۲۲.۵.۱۳۹۲
آخرین نماینده‌ای که پیش از وقت تنفس دوساعته مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه درباره وزیر پیشنهادی برای وزارت اطلاعات سخن گفت بهرام بیرانوند، از بروجرد بود. آقای بیرانوند از برنامه‌های این وزیر پیشنهادی انتقاد کرده و آنها را «دارای مشکلاتی» دانست.
۱۳:۳۶ ۲۲.۵.۱۳۹۲

علی لاریجانی، رئیس مجلس، در جلسه امروز ناچار شد به طور تقریبی هر ۴۰ دقیقه یکبار به نمایندگان جهت رعایت جلسه و جلوس کردن در صندلی‌های خود تذکر بدهد. وی یک‌بار نیز تذکر داد: اینطور که شماها دور آقای رئیس جمهور جمع شده‌اید من نگران جان ایشان می‌شوم، بگذارید آقای رئیس جمهور هوا هم بخورد.

۱۳:۳۹ ۲۲.۵.۱۳۹۲
به گفته عبدالرضا مصری، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس، رأی‌گیری برای تمام وزیران پیشنهادی، هم‌زمان و در آخرین جلسه پایان هفته آینده انجام خواهد شد.
۱۳:۴۰ ۲۲.۵.۱۳۹۲
در جلسه صبح بررسی صلاحیت‌ها بیش از دویست نماینده مجلس حضور داشتند. ساعت آغاز جلسه بعد از ظهر بررسی صلاحیت ۱۴:۰۰ به وقت تهران اعلام شد اما آغاز این جلسه با تأخیر روبه‌رو شده است.
۱۴:۱۲ ۲۲.۵.۱۳۹۲
کوروش زعیم از چهره‌های شاخص جبهه ملی ایران، که مهمان برنامه رادیویی رادیو فردا است: این مجلس مجلسی نیست که حسن روحانی بتواند با آن کار کند. این نمایندگان تنها به فکر مسائل جناحی خود هستند.
۱۴:۱۵ ۲۲.۵.۱۳۹۲
کوروش زعیم، عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران، میهمان برنامه رادیویی رادیو فردا: من در جمع وزیران پیشنهادی تنها سه چهار نفر را می‌بینم که تخصص و انگیزه برای خدمت به کشور را دارند. سه چهار نفر دیگری هم هستند که تا حدی دانش کاری دارند.
۱۴:۲۴ ۲۲.۵.۱۳۹۲
از وزرای پیشنهادی و از سخنرانان امروز در مجلس:
محمود علوی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بوده و هم‌اینک در مجلس خبرگان رهبری عضویت دارد. وی سایقه وزارت ندارد.
محمود علوی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بوده و هم‌اینک در مجلس خبرگان رهبری عضویت دارد. وی سایقه وزارت ندارد.
محمود علوی، گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات، به عنوان اولین نخستین سخنران جلسه نوبت بعد از ظهر حدود بیست دقیقه وقت صحبت دارد.
۱۴:۲۸ ۲۲.۵.۱۳۹۲
محمود علوی با اشاره به تحصیلات حوزوی خود: شرط تحصیلات در حد اجتهاد برای وزیر برای درک فرمان‌های رهبری اهمیت دارد.

وی در ادامه دلیل برگزیده شدن خود از سوی حسن روحانی را پیشینه‌های خود در این زمینه‌ها دانست: عضویت فعال در کمیسیون خاص وزارت اطلاعات. مخبر و نایب رئیس کمیسیون تخصصی وزارت اطلاعات. نایب رئیس کمیسیون وزارت خارجی و ریاست بخش عقیدتی ارتش به مدت سه سال ازجمله سامانه تایید مکتبی افراد.
۱۴:۳۵ ۲۲.۵.۱۳۹۲
محمود علوی: ایرادی که نسخه‌های متن برنامه‌ها گرفتند تنها یک اشکال اداری بود.
وی افزود که برای افزایش اعتمادسازی مردم به وزارت اطلاعات، عدم دخالت در حریم خصوصی افراد، و امنیتی نکردن فضای کشور تلاش خواهد کرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG