لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۶

نخستین مواجهه روحانی با مجلس؛ میلی‌منفرد، نجفی و سلطانی‌فر رای اعتماد نگرفتند

مجلس که اصولگرایان در آن اکثریت را در دست دارند، به وزیران پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش رای اعتماد نداد.

۲۱:۳۵ ۲۴.۵.۱۳۹۲
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران شد. مجلس به علی ربیعی هم به عنوان وزیر کار و تعاون هم رای اعتماد داد.
۲۱:۳۳ ۲۴.۵.۱۳۹۲
واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و علوی به عنوان وزیر اطلاعات رای اعتماد داد.
۲۱:۳۲ ۲۴.۵.۱۳۹۲
مجلس به محمد علی نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پروش رای اعتماد نداد.
۲۱:۰۹ ۲۴.۵.۱۳۹۲
علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد که بین ۲۸۴ نماینده، کارت اخذ رای توزیع شده است. بدین ترتیب هر یک از وزیران برای کسب رای اعتماد به ۱۴۳ رای نیاز دارند.
۲۰:۵۸ ۲۴.۵.۱۳۹۲
تا دقایقی دیگر نتایج رای‌گیری نمایندگان برای رای اعتماد به وزیران پیشنهادی حسن روحانی مشخص خواهد شد.
۱۹:۴۶ ۲۴.۵.۱۳۹۲
پایان سخنرانی حسن روحانی پس از ۷۲ دقیقه.
۱۹:۴۴ ۲۴.۵.۱۳۹۲
کنایه روحانی به حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان: بعضی‌ها گفته‌اند که اگر چند وزیر کابینه رای نیاورد فلانی خوشحال می‌شود. تاکید می‌کنم که من وقتی خوشحال می‌شوم که همه کابینه رای بیاورد.
۱۹:۴۲ ۲۴.۵.۱۳۹۲
فراز پایانی سخنان روحانی: در پیشگاه شما نمایندگان و خدا گواهی می‌دهم که همه آن‌چه را درباره وزرای پیشنهادی گفته‌ام، درست است و به جز صداقت و راستی نخواهم گفت. من به‌خاطر شرایط کشور و تاکید رهبری که گفته بود هر چه زودتر دولت را معرفی کن، کابینه را در روز تحلیف اعلام کردم.
۱۹:۳۷ ۲۴.۵.۱۳۹۲
نوبت به دفاع روحانی از بیژن زنگنه رسید. آقای روحانی می‌گوید که او بهترین گزینه برای وزارت نفت در شرایط کنونی است و برای اثبات این ادعا کافی‌ست مقایسه‌ای بین وضعیت پارس جنوبی امروز با دوره وزارت او انجام دهید.
آقای روحانی هشدار می‌دهد که حتی دو هفته هم نباید وزارت نفت با سرپرست اداره شود و این به زیان منافع ملی است. او از زنگنه به عنوان فردی پاک‌دست یاد می‌کند و می‌گوید اولین کسی که به ماجرای قرارداد کرسنت ایراد گفته خود او بوده است.
۱۹:۳۳ ۲۴.۵.۱۳۹۲
آقای روحانی از علی ربیعی، گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان شخصیتی جامعه‌شناس نام می‌برد که فقر را با «گوشت و خون» خود نیز حس کرده و سابقه امنیتی و فعالیت در تشکل‌های کارگری را هم دارد.
حسن روحانی اما از عباس آخوندی، گزینه پیشنهادی وزارت مسکن، راه و شهرسازی به عنوان کسی نام می‌برد که معتقد بوده هیچ تقلبی در انتخابات سال ۱۳۸۸ نشده و از این رو به او «تبریک» می‌گوید.

بیشتر

XS
SM
MD
LG