لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۰

روحانی: با انتشار چند فیش حقوقی دزدی‌های گذشته فراموش نمی‌شود


حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، در سخنانی در کرمانشاه، گفته است نهاد‌های نظارتی در مورد فیش‌های حقوقی «دقیق و به‌هنگام» عمل نکرده‌اند، و در عین حال افزوده «انتشار چند فیش حقوقی» سبب نمی‌شود «دزدی‌های گذشته» فراموش شود.

رئیس‌جمهوری ایران در سخنرانی ۲۷ تیر ماه خود گفته است «مردم منتظر بازگشت اموال غارت‌شده به بهانه تحریم هستند».

به گزارش خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا، آقای روحانی افزوده است «با بزرگ کردن تخلف عده‌ای اندک و انتشار چند فیش حقوقی، مردم دزدی‌های میلیاردی در گذشته را فراموش نمی‌کنند».

این نخستین بار نیست که رئیس‌جمهوری ایران به موضوع برملا شدن حقوق برخی مقام‌های ارشد دولتی واکنشی نشان می‌دهد.

او در میانه تیر ماه برخی از اقدامات دولت برای «مقابله با پرداخت‌های غیرمتعارف» را تشریح کرده و در عین حال تاکید کرده بود همه دستگاه‌ها موظف به انتشار «حداقل و حداکثر» حقوق و مزایای مدیران خود هستند. ⇦​ بیشتر بخوانید

تنها یک روز پیش از آن نیز گفته بود پرداخت حقوق‌های بالا مشکلی «همگانی است» و تنها «مربوط به یک قوه و دستگاه خاص نیست». ⇦ بیشتر بخوانید

آقای روحانی در کرمانشاه گفته است «عده‌ای در کشور تنها کاری که بلد هستند، سیاه‌نمایی با صدای بلند است».

رئیس‌جمهوری ایران با انتقاد از کسانی که در دوران تحریم «به دنبال دزدی اموال مردم بودند»، گفته این دولت «پول را از حلق آن‌ها بیرون خواهد کشید».

روحانی تاکید کرده است که تخلفات صورت‌گرفته از طرف «مدیران انگشت‌شماری» در کشور بوده است. او می‌گوید از میان هشت میلیون نفری که از دولت حقوق می‌گیرند، تنها «صد، دویست یا سی‌صد نفر تخلف کرده‌اند» و «بقیه مدیران و کارکنان پاک هستند و نباید این تخلفات را به جمع بزرگی از مدیران تعمیم داد».

او می‌گوید «مردم تخلف ۳ هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی را فراموش نمی‌کنند».

پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در سال ۱۳۹۰ فاش شد و دو تن از متهمان اصلی آن گفتند که مسئولان دولت محمود احمدی‌نژاد در آن دست داشته‌اند.

پرونده ۱۲ هزار میلیارد تومانی نیز در آذر ماه گذشته از طرف وزیر اقتصاد دولت روحانی مطرح شد؛ در آن زمان علی طيب‌نيا، وزير امور اقتصادی و دارايی ايران، از کشف يک «فساد مالی» در شبکه بانکی ایران، با تخلفاتی به ارزش ۱۲ هزار ميليارد تومان خبر داده بود.

گفته‌های اخیر حسن روحانی در مورد فیش‌های حقوقی در حالی‌ست که حملات محافظه‌کاران به فریدون روحانی، برادر رئیس‌جمهوری و مهدی جهانگیری، برادر معاون او، نیز در مورد فیش‌ها و مزایایی که از آن بهره می‌برند، افزایش یافته است.

در عین حال گروهی از اصلاح‌طلبان نیز خواستار اقدامات جدی‌تر و سریع‌تری با موضوع فیش‌های حقوقی شده‌اند.

پیش از این عبدالله ناصری، از چهره‌های اصلاح‌طلب ایران و عضو بنیاد باران گفته بود، مخالفان دولت روحانی از طریق دستگاه‌های حراستی به حدود سه هزار فیش حقوقی کارمندان دست پیدا کرده‌اند و قصد دارند آنها را تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به مرور منتشر کنند.

XS
SM
MD
LG