لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۸

روسیه مدال‌آوران المپیک را به دیدار پایگاهی در سوریه فرستاد


سوفیا ولیکایا
سوفیا ولیکایا

گروهی از اعضای کاروان المپیک روسیه در ریو ۲۰۱۶، از جمله شماری از مدال‌آوران این کاروان، برای «دیدار با سربازان آن کشور» و «کاشتن درخت»، به پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه فرستاده شده‌اند.

تلویزیون دولتی روسیه، هشتم شهریور ماه، هفت ورزشکار آن کشور را در حالی‌که مشغول تمرین‌های ورزشی با سربازان و کاشتن درخت هستند، نمایش داده‌است.

|تازه‌ترین خبرها در کانال تلگـــــــرام رادیو فردا|

سوفیا ولیکایا، تیمور صفین، آرتور احمدحسین و الکسی چه‌ره‌میسینوف، شمشیربازان روس که در رقابت‌های تیمی صاحب مدال طلا شده‌اند، در این تیم هفت نفره بوده‌اند.

پایگاهی «حمیمیم» در سوریه، از طرف مسکو «پایگاه دائمی» آن کشور در خارج از مرزهای فدراسیون عنوان می‌شود و ارتش روسیه از آن برای انجام عملیات هوایی در حمایت از نیروهای بشار اسد استفاده می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک دو هفته پیش، پیش از آنکه خبر استفاده از پایگاه هوایی همدان به وسیله روس‌ها منتشر شود، گزارش داده بود که این کشور قصد دارد «حمیمیم» را گسترش داده و شمار معینی از نیروهای خود را در آن مستقر کند.

خبرگزاری فرانسه از گفت‌وگوی یکی از وزرشکاران فرستاده‌شده به این پایگاه، با تلویزیون دولتی روسیه نقل کرده که «ما برای دیدار با قهرمانان خود می‌رویم».

خانم یه‌له‌نا ایسین‌بایه‌وا، ستاره روسی پرش با نیزه، گفته است «ما آرزو داریم از سربازان خود حمایت کنیم. به آن‌ها بگوییم که در دل ما جای دارند، که خیلی به ما نزدیک هستند و ما از داشتن آن‌ها به‌خود می‌بالیم».

خانم ایسین‌بایه‌وا که به دلیل اتهام‌های گسترده دوپینگ به تیم روسیه در مسابقات شرکت نکرد، اکنون به عضویت شورای دو و میدانی کمیته بین‌المللی المپیک درآمده‌است.

ورزشکارانی که به پایگاه حمیمیم رفته‌اند، در باشگاه‌های «زسکا مسکو» فعالیت و تمرین می‌کنند. باشگاهی که در زمان شوروی، تیم رسمی ارتش بود و در حال حاضر نیز با وجود آنکه خصوصی است، اما وزارت دفاع روسیه در آن سهم دارد.

XS
SM
MD
LG