لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۶

نامزد بازمانده «خبرگان مردم»: هر مطلبی از من بدون مهر و امضا اعتبار ندارد


محمد سجادی، تنها نامزد فهرست «خبرگان مردم» در تهران که به مجلس خبرگان راه پیدا نکرده، در بیانیه‌ای گفته است «هر مطلب مرتبط با بنده، بدون مهر و امضای اینجانب در هر فضایی هیچ‌گونه اعتباری ندارد».

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، می‌گوید آقای سجادی نسخه‌ای از بیانیه شب ۱۱ اسفند ماه خود را در اختیار این خبرگزاری گذاشته است.

محمد سجادی در این بیانیه می‌گوید «شاکر» است که «بندگانی صالح‌تر و رشیدتر نظیر حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌یاری حضرت حق این بار پر بار را به دوش خواهند کشید».

او از رای‌دهندگان در تهران نیز تشکر کرده و می‌گوید خوشحال است که «برگ مختصری از شور و نشاط و هیجان» را تجربه کرده است.

خبرگزاری ایلنا نامه‌ای را با مهر و امضایی که گفته می‌شود متعلق به محمد سجادی است، منتشر کرده بود
خبرگزاری ایلنا نامه‌ای را با مهر و امضایی که گفته می‌شود متعلق به محمد سجادی است، منتشر کرده بود

پیش از این در همان روز سه‌شنبه نامه‌ای از آقای سجادی منتشر شده بود که در آن به خاطر «دفاع از حق‌ الناس» به «تجمیع آراء» در برخی صندوق‌ها اعتراض شده بود.

در این نامه آمده بود «طبیعی است بازشماری این صندوق‌ها می‌تواند رفع‌کننده شبهات باشد و هرگونه شائبه‌ای را نسبت به سلامت انتخابات از بین ببرد».

محمد سجادی عضو فهرست «خبرگان مردم» بود که اکبر هاشمی رفسنجانی از آن حمایت می‌کرد.

تهران ۱۶ کرسی در مجلس ۸۸ نفری خبرگان دارد و آقای رفسنجانی هم در صدر راه‌یافتگان از پایتخت قرار گرفت. انتخاب ۱۵ نماینده از این فهرست سبب شد تا محمد یزدی و محمد تقی مصباح یزدی، به خبرگان راه پیدا نکنند. در ته جدول انتخاب‌شدگان تهران نیز احمد جنتی قرار گرفته‌است که در فهرست «ائتلاف اصولگرایان» قرار داشت.

برخی حامیان اصلاح‌طلبان در ایران تردیدهایی را مطرح کرده‌اند، که با توجه به رای هماهنگ به دو فهرست اصلاح‌طلبان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی (موسوم به ۳۰+۱۶) احتمال راه‌یابی آقای جنتی به مجلس خبرگان بعید بوده است.

اعتراض احتمالی به نتایج انتخابات در ایران، در شورای نگهبان بررسی می‌شود. احمد جنتی، رئیس این شورا است.

XS
SM
MD
LG