لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۵

پیکر ملوان‌های ناپدیدشده ناو سانحه‌دیده آمریکایی پیدا شد


علت سانحه هنوز مشخص نشده‌است
علت سانحه هنوز مشخص نشده‌است

مقام‌های نیروی دریایی ایالات متحده تائید کرده‌اند که پیکر شماری از ملوان‌های آمریکایی ناپدید‌شده پس از سانحه دریایی در نزدیکی ژاپن، داخل کابین‌های آب‌گرفته ناو جنگی پیدا شده است.

نیروی دریایی آمریکا روز یک‌شنبه ۲۸ خرداد ماه، در بیانیه‌ای خبر کشف این اجساد را اعلام کرد، هرچند تعداد پیکرهای کشف‌شده را هنوز اعلام نکرده‌است.

پیش‌تر نیروهای امدادی گفته بودند در حال جست‌وجو برای یافتن هفت ملوان آمریکایی هستند که در جریان سانحه دریایی در نزدیکی ساحل ژاپن، ناپدید شده‌اند. روز جمعه یک کشتی تجاری با یک ناو جنگی پیشرفته آمریکایی برخورد کرد.

دریاسالار جوزف اوکوین، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، در بیانیه‌ای گفته بود «اعضای نیروی دریایی روز سختی را می‌گذرانند».

سانحه دریایی اخیر پس از آن رخ داده که ناو جنگی ایالات متحده، «یو‌اس‌اس فیتزجرالد»، در ساعات اولیه روز با یک کشتی تجاری با پرچم فیلیپین، برخورد کرد.

در این رخداد ناو «یو‌اس‌اس فیتزجرالد» دچار آسیب شد، اما غرق نشد و به تنهایی به بندر بازگشت. سانحه دریایی به زخمی‌شدن سه نفر از خدمه ناو «یو‌اس‌اس فیتزجرالد»، از جمله فرمانده آن، انجامید. خدمه کشتی تجاری، که همگی فیلیپینی هستند، در سلامت به سر می‌برند.

هنوز علت برخورد این دو کشتی مشخص نیست. شرکت ژاپنی «نیپون یوسن کی ‌کی» که کشتی تجاری را اجاره کرده بود، در بیانیه‌ای گفته است با گارد ساحلی در جریان تحقیقات مربوط به سانحه «کاملا همکاری» خواهد کرد. به گفته این شرکت، کشتی تجاری اجاره‌شده خسارت خاصی ندیده‌است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در حساب کاربری خود در توئیتر، با ملوان‌های ناو آمریکایی و خانواده آن‌ها، ابراز هم‌دردی و از همکاری و کمک ژاپن قدردانی کرده‌است.

آبراه‌های اطراف خلیج توکیو، مناطق دریایی پررفت‌وآمدی هستند و شمار زیادی کشتی تجاری برای انتقال بار از بندرهای توکیو و یوکوهاما یه به آن‌ها، از این آبراه‌ها عبور می‌کند. بندرهای توکیو و یوکوهاما، هر یک، سالیانه به بیش از ۳۰ هزار کشتی خدمات ارائه می‌کنند.

XS
SM
MD
LG