لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۰

دست‌کم «پنج کشته و ۱۴ مصدوم» در پی حادثه برخورد دو قطار در سمنان


خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، به نقل از سخنگوی سازمان امداد و نجات گزارش داد که حادثه برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان در روز جمعه دست‌کم «پنج کشته و ۱۴ مصدوم» بر جای گذاشته است.

اما خبرگزاری فارس به نقل از مدیر اورژانس کشور آمار قربانیان این حادثه را «دست‌کم هشت تن» اعلام کرده است.

در این حادثه که در محور سمنان‌ـ‌دامغان و در ایستگاه هفت‌خان رخ داده است، چهار واگن از ریل خارج شده و دو واگن نیز در اثر شدت برخورد طعمه حریق شده است.

اداره مدیریت بحران استانداری سمنان می‌گوید دو قطار در این استان به هم برخورد کرده‌اند و در حال حاضر امدادرسانی به سانحه‌دیدگان در جریان است.

از آنجا که این حادثه در دمای منفی ۱۲ درجه رخ داده، در گزارش خبرگزاری مهر آمده است که ممکن است «یخ‌زدگی سیستم سوزن‌بانی» عامل این حادثه باشد.

در همین حال علی‌اصغر احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر، به خبرگزاری مهر گفت که بر پایه «برآوردهای میدانی، گفته می‌شود تاکنون بیش از ۲۰ نفر مصدوم و ۱۵ نفر کشته شده‌اند».

به گفته آقای احمدی، «تا زمانی که حریق واگن‌ها خاموش نشود، نمی‌توان به داخل واگن ها رفت. بنابراین، آن چه عنوان می‌شود، ناشی از مشاهدات حاضرین در محل حادثه است».

حمید درباغ عنبران، مدیر کل راه آهن شمال‌شرق، به خبرگزاری مهر گفته پس از برخورد این دو قطار، حریق نیز رخ داده است.

به گفته ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، تصادف این دو قطار در ساعت هفت‌ و سی دقیقه صبح پنجم آذرماه به اطلاع این نهاد رسیده‌ است. مشخص نیست حادثه دقیقا در چه ساعتی رخ داده‌ است.

به گفته آقای رئیسیان، «مسئولان ۱۰ دستگاه اجرایی در دو شهرستان سمنان و دامغان در محل حادثه حضور دارند و این حادثه را مدیریت می‌کنند».

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نخست از ارسال یک فروند و سپس دو فروند هلیکوپتر به منطقه خبر داد.

دلیل حادثه هنوز مشخص نیست. آقای درباغ عنبران به نقل از شاهدان گفته است «برخورد مستقیم این دو قطار با وجود ممانعت لوکوموتیورانان» رخ داده‌است.

برخورد دو قطار در حالی رخ داده که برف، بوران و کولاک، روز گذشته بخش‌هایی از جاده‌ها و راه‌های ارتباطی در استان سمنان را مسدود کرده بود.

XS
SM
MD
LG