لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۵

وزیر ارشاد: درمان محمدرضا شجریان در خانه‌اش ادامه خواهد داشت


علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید در پی بازگشت محمدرضا شجریان به ایران، درمان استاد آواز در خانه‌اش ادامه خواهد داشت.

آقای جنتی ۲۷ شهریور ماه به خبرنگاران گفته‌است «با کمک وزیر بهداشت تجهیزات پزشکی در خانه ایشان تعبیه شد تا در آنجا تحت درمان باشند».

وزیر ارشاد می‌گوید وزارت‌خانه او در زمانی‌که آقای شجریان خارج از ایران بود، «دورادور در جریان درمان» بوده‌است.

همایون شجریان، فرزند استاد آواز ایران، روز شنبه با انتشار خبر بازگشت پدر خود در شبکه‌های اجتماعی، گفته بود «خدا را شکر حال ایشان خیلی بهتر از ماه‌های گذشته‌است. بر همین اساس پزشکان اجازه پرواز دادند و توانستند برای ادامه این دور [درمانی] به خانه بازگردند تا مراحلی بعدی درمانشان فرا برسد.»

او در عین حال از مقام‌های مسئولی که «تا رسیدن پدر به ایران برای رفع مشکلات سفر از هیچ کمکی دریغ نکردند» تشکر کرده‌است.

خبر بیماری محمدرضا شجریان در جریان پیام نوروزی او در آغاز سال ۱۳۹۵ منتشر شد؛ او در حالی‌که با سری تراشیده در ویدئوی نورورزی خود حضور داشت، گفت ۱۵ سال است به بیماری دچار است.

در تیرماه امسال همایون شجریان در صفحه اینستاگرام خود نوشت، پدرش پس از پنج‌ ماه اقامت در آمریکا، مرحله اول درمانی خود را سپری کرده است. او نوشت، پدرش به سرطان مبتلا شده است.

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، نیز اخیرا از ادامه روند درمانی آقای شجریان خبر داده و گفته بود: تیم پزشکان معالج در آمریکا گفته‌اند مرحله نخست شیمی‌درمانی به پایان رسیده و پس از گذراندن دوران نقاهت، مراحل درمانی‌اش ادامه پیدا می‌کند.

محمدرضا شجریان یکی از پرآوازه‌ترین و شاخص‌ترین چهره‌های آواز و موسیقی سنتی ایرانی‌ست. او در عین حال پس از موضع‌گیری‌هایش درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهور در سال ۸۸ که به اعتراضاتی گسترده در ایران انجامید، برای انتشار کارهایش با مشکلاتی مواجه شد. مسئولان رادیو و تلویزیون دولتی ایران، پس از آن جریان، جلوی پخش دعای مشهور «ربنا» را که سال‌ها با صدای آقای شجریان پخش می‌شد، گرفتند.

XS
SM
MD
LG