لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۰

«آدم‌خوار» سوئدی از تمام اتهاماتش تبرئه شد


در مورد دادگاه و اعترافات برگوال (مشهور به توماس کوئیک) کتاب‌هایی نوشته شده است که نویسنده یکی از آنها برادر اوست (در تصویر دو کتابی که در مورد برگوال نوشته شده است)
در مورد دادگاه و اعترافات برگوال (مشهور به توماس کوئیک) کتاب‌هایی نوشته شده است که نویسنده یکی از آنها برادر اوست (در تصویر دو کتابی که در مورد برگوال نوشته شده است)
دستگاه قضایی سوئد، استور برگوال (مشهور به توماس کوئیک)، شهروندی که برای ۲۰ سال از او به عنوان یکی از بدترین «قاتلان زنجیره‌ای» آن کشور یاد می‌شد را از تمام اتهاماتش تبرئه کرد.

هشتمین و آخرین پرونده قتلی که علیه او باز شد مربوط به کودک پانزده ساله‌ای بود که در سال ۱۹۷۶ ناپدید و باقی‌مانده جسدش در سال ۱۹۹۳ پیدا شده بود؛ همین پرونده هشتم مرداد ماه مختومه اعلام شد.

پیشتر هفت پرونده دیگر نیز مختومه شده بودند.

تمام این اتهامات بر پایه اعترافات این شهروند سوئدی به او زده شده و واقعیت داشتن آنها سال‌ها با شک و تردیدهایی روبه‌رو بود.

این موضوع بار دیگر با واکنش‌های گسترده‌ای در سوئد روبه‌رو شد و به بحث‌ها در مورد ساز و کار قضایی در آن کشور دامن زده است.

برگوال بین سال‌های ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۱ میلادی به هشت مورد قتل متهم شده بود، هرچند خود به ۳۰ مورد قتل اعتراف کرده بود.

این مرد سوئدی که اکنون ۶۳ ساله است، گفته بود به قربانیان خود تجاوز می‌کرد، آنها را می‌کشت و گوشت بدنشان را می‌خورد.

اعترافات برگوال از او چهره کم‌سابقه‌ای در سوئد به‌وجود آورده برایش لقب‌هایی مانند «هانیبال لکتور» را همراه داشت. هانیبال لکتور یک قاتل داستانی‌ست که خون و گوشت قربانیان خود را می‌خورد و شخصیت او در کتاب و فیلم «سکوت بره‌ها» به تصویر کشیده شده است.

«هانیبال لکتور» سوئدی هم پس از دو دهه به شخصیتی تخیلی تبدیل شد؛ دادستانی سوئد می‌گوید تقریبا تمامی تحقیقات نیروهای پلیس به دست گروه کوچک و بسته‌ای از بازرسان و نیروهای پلیس انجام شده است.

دادستان کل این کشور گفته است شواهد نشان می‌دهد که «محققان پلیس کاملا در مورد اعترافات برگوال متقاعد شده‌ بودند. این بدان معناست که احتمالات دیگر به اندازه کافی در نظر گرفته نشده بود».

استور برگوال پس از سال‌ها که از اعترافات خود گذشت، گفت آنها را برای «جلب توجه» و «دریافت دارو» انجام داده بود.

این شهروند سوئدی زمانی‌که به این قتل‌ها اعتراف می‌کرد، بیماری روحی داشت؛ او هنوز در یک درمانگاه روانی نگهداری می‌شود.
XS
SM
MD
LG