لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۵

حملات تازه «جبهه‌النصره» و متحدانش علیه نیروهای اسد در درعا


باقی‌مانده‌هایی از شهر درعا در سوریه
باقی‌مانده‌هایی از شهر درعا در سوریه

شورشیان سوری از جمله شاخه القاعده که گروهی به نام «جبهه جنوب» را تشکیل می‌دهند، دست به انجام حملاتی تازه به شهر «درعا» زده‌اند که می‌گویند هدف از آن «پاکسازی» منطقه از نیروهای متحد دولت مرکزی سوریه است.

ائتلاف گروه‌های عمدتا اسلام‌گرا در «جبهه جنوب» در پستی در شبکه اجتماعی توئیتر گفته‌اند عملیات جدید آنها با هدف «پاک‌سازی استان درعا» از نیروهای بشار اسد صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فرانسه از رامی عبدالرحمن، مدیر سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، نقل کرده که «حملات خشونت‌باری از صبح امروز (دوم مرداد) به بخشی از درعا که در دست نیروهای حکومت است، آغاز شده است».

به گفته آقای عبدالرحمن هر دو طرف به تبادل آتش توپخانه پرداخته‌اند.

مدیر سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید شورشیان به مناطق شمالی درعا حمله کرده‌اند، اما هنوز ساختمان‌های آن را به تصرف خود در نیاورده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها ابو هادی عبود، یکی از فرماندهان مهم شورشیان در این درگیری‌های تازه کشته شده است.

رامی عبدالرحمن گفته است عبود مهم‌ترین فرمانده کشته‌شده شورشیان از آغاز درگیری‌های تازه در درعا در آغاز ماه میلادی ژوئیه است.

نیروهای هوایی ارتش سوریه دست‌کم ۲۱ حمله هوایی انجام داده و از ۳۲ بمب بشکه‌ای در این حملات استفاده کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، بمب‌های بشکه‌ای، این بار هم جان شماری از غیرنظامیان را گرفته‌اند و دست‌کم ۱۳ غیرنظامی از جمله دو کودک در پی انفجار آنها، در درعا کشته شده‌اند.

گروه «جبهه‌النصره» و متحدان آن مرکز استان ادلیب و نیز خود استان را به طور گسترده‌ای، تحت کنترل دارند.

نیروهای اسد و شورشیان، در حلب و ادلیب، طی روزهای گذشته نیز دست به حملاتی متقابل به مناطقی که در دست گروه مخالف است، زدند. ده‌ها غیرنظامی در پی آن حملات کشته و زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG