لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۶

دولت سوریه: پالمیرا را از «داعش» پس گرفتیم


تصویری از خبرگزاری دولتی سوریه، یکی از نیروهای ارتش آن کشور را در جریان عملیات روزهای گذشته نشان می‌دهد
تصویری از خبرگزاری دولتی سوریه، یکی از نیروهای ارتش آن کشور را در جریان عملیات روزهای گذشته نشان می‌دهد

یک مقام نظامی دولت سوریه می‌گوید نیروهای بشار اسد موفق شده‌اند پالمیرا را به طور کامل از تصرف گروه موسوم به «حکومت اسلامی» خارج کنند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام نظامی دولت مرکزی سوریه، هشتم فروردین ماه، گفته است «در پی نبردهای شدید طی شب (گذشته) ارتش (دولت مرکزی سوریه) پالمیرا را به طور کامل در کنترل خود گرفته‌است».

این مقام نظامی دمشق می‌گوید «هم بخش باستانی و هم بخش مسکونی شهر» به دست نیروهای بشار اسد افتاده‌است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:06:08 0:00
لینک مستقیم

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام نظامی سوری می‌گوید نیروهای دولت مرکزی مشغول خنثی کردن «ده‌ها بمب و مین داخل شهر باستانی هستند».

خبرگزاری رویترز نیز خبر مشابهی را به نقل از رسانه‌های دولتی و گروه‌های ناظر نقل کرده‌است.

به گفته ارتش سوریه، شبه‌نظامیان داعش به سوی رقه، دیرالزور و سخنه عقب نشته‌اند.

ساعاتی پیش از این دولت سوریه خبر از پیشروی‌های عمده‌ای در این شهر کهن سوریه داده و گفته بود با حمایت جنگنده‌های ارتش روسیه، سه منطقه مهم داخل پالمیرا از «داعش» بازپس گرفته شده است.

به گفته سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، بیش از ۵۵ نفر از نیروهای حامی اسد، طی نبردهای هفته گذشته برای کنترل پالمیرا کشته شدند.

پالمیرا از آخرین روز تابستان سال ۱۳۹۴ به تصرف خلافت خودخوانده اسلامی درآمده بود.

دکتر مامون عبدالکریم، مدیر کل اداره آثار باستانی و موزه‌های سوریه، در مقاله‌ای برای روزنامه گاردین گفته است این اداره در مورد بازسازی بخش‌های تخریب‌شده شهر باستانی پالمیرا، «خوشبین» است.

گروه «حکومت اسلامی» در پی تصرف پالمیرا، بخش‌هایی از آن را منفجر کرد و در ویرانه‌های آن برخی اسرا و غیرنظامیان خود را گردن‌ زد یا تیرباران کرد، از آن فیلم‌ و عکس گرفت و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی قرار داد.

پالمیرا زمانی یکی از مهم‌ترین مراکز تمدن بشر معاصر بود، که مردمی از نقاط مختلف جهان در آن به تبادل فرهنگ و داد و ستد مشغول بوده‌اند.

XS
SM
MD
LG