لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۰

در ِ ورزشگاه باز نشد، ایران و سوریه بازی نکردند


نشان تیم ملی فوتبال سوریه
نشان تیم ملی فوتبال سوریه

بازی تیم ملی فوتبال سوریه مقابل تیم ملی جوانان ایران که قرار بود در مشهد برگزار شود، با بسته ماندن در ورزشگاه لغو شد. این ماجرا سکته قلبی مسئول کمیته مسابقات استان خراسان را در پی داشت.

فدراسیون فوتبال، برنامه برگزاری این مسابقه را برای روز سه‌شنبه اعلام کرده بود. کلیه عوامل اجرایی مسابقه نیز راهی ورزشگاه شدند.

اما بازیکنان سوریه که به دلیل ناامنی داخلی، بازی‌های خود را خارج از سوریه برگزار می‌کنند، با اتفاقی کم‌سابقه در دنیای فوتبال مواجه شدند. مسئول ورزشگاه ثامن الائمه مشهد «در اقدامی عجیب و نادر، در را به روی دو تیم ملی باز نکرد.»

مسئولان دو تیم اصرار می‌کنند که بازی طبق برنامه‌ریزی فدراسیون باید برگزار شود اما همچنان پشت در بسته ورزشگاه می‌مانند.

این ماجرا، عصبانیت اعضای هر دو تیم را در پی داشت. خبرنگاران نیز که به اتفاق با مینی‌بوس به ورزشگاه آمده بودند، راهی به داخل ورزشگاه پیدا نمی‌کنند.

مسئول حاضر در استادیوم به آنها می‌گوید باید نامه رئیس اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به او داده شود تا در را باز کند. او همچنین اعلام کرده چمن ورزشگاه به دلیل نداشتن خط کشی، شرایط برگزاری بازی را ندارد.

خبرگزاری فارس نوشته: «در حین بحث، فشار وارده بر مسئول کمیته مسابقات هیئت فوتبال استان خراسان رضوی به حدی می شود که او دچار حمله قلبی شده و سکته می‌کند.»

سایت ورزش سه در شرح ماجرا می‌نویسد: «اتفاقات عجیب و غریب در فوتبال ما روزی نیست که خود را در شکل‌های مختلف نشان ندهد.»

رییس هیات فوتبال استان خراسان از علت لغو بازی تیم ملی سوریه با تیم ملی جوانان ایران ابراز بی اطلاعی کرده و گفته: از ابتدای هفته، نامه نگاری و تمام هماهنگی‌ها با ورزشگاه ثامن شده بود اما خودمان هم نمی‌دانیم چرا در را باز نکرده‌اند.

قرار است این مسابقه ساعت ۱۹ روز پنجشنبه برگزار شود. امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی جوانان گفت: همه ناراحت شدند و کاملاً حق دارند. وزارت ورزش قول داده برخورد کند. باید از تیم سوریه هم دلجویی شود.

خبرگزاری ایرنا در گزارش خود، به نقل از دبیر هیئت فوتبال استان نوشته: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به دلیل ناهماهنگی‌ها نظر نهایی مدیر را به ما اعلام نکرد و ما هم بدون اطلاع از شرایط زمین، مسابقه را اطلاع رسانی کردیم.

XS
SM
MD
LG