لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۹

بازداشت یک روحانی تاجیک که «روش باروری» یاد می‌داد


تصویری از فیلمی که از «روش‌های بارداری» ابراهیم‌اف منتشر شده است
تصویری از فیلمی که از «روش‌های بارداری» ابراهیم‌اف منتشر شده است
یک روحانی تاجیک به نام اسدالله ابراهیم‌اف از مدت‌ها پیش بین مردم محل به عنوان کسی که «روش‌های کمک به باروری» به مردم ارائه می دهد شناخته می‌شد. اما انتشار یک ویدئو از «روش‌هایی» که او به کار می برد باعث شد که این روحانی بازداشت شده و دستگاه قضایی کشور علیه او اعلام جرم کند.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، در این ویدئو دیده می‌شود که اسدالله ابراهیم‌اف از روش‌هایی استفاده می‌کند که می‌توان از آنها با عنوان «سوءاستفاده جنسی» یا «کلاهبرداری» از مراجعان نام برد.

در جریان دادگاه که طی روزهای اخیر در شهر دوشنبه برگزار شد اسدالله ابراهیم‌اف بخشی از اتهامات علیه خود را پذیرفت. ولی مدعی شد یکی اززنانی که برای کمک به باروری به او مراجعه کرده و تصویرش در ویدئو دیده می‌شود نیز مسئول بخشی از جرائمی است که اتفاق افتاده‌اند.
به هر حال دادگاه این روحانی را به هفت سال زندان محکوم کرد.

ماجرا از انتشارتصاویر ویدئویی بر شبکه‌های اجتماعی شروع شد که «روش‌های درمان نازایی» و«کمک به بارداری» به وسیله این روحانی را نشان می‌داد. چیزی نگذشت که وزارت کشور تاجیکستان این شخص را شناسایی و برای او پرونده تشکیل داد.

در ویدئویی که منتشر شده، دیده می‌شود که اسدالله ابراهیم‌اف پس از دادن «مشاوره» به یک زن شروع می‌کند به خواندن آیه‌هایی از قران. پس از آن مردی که در ویدئو دیده می‌شود شروع به نوازش و بوسیدن آن زن کرده، لباسش را کنار زده و بدنش را لمس می‌کند.

روحانی «جادویی»

این ویدئو به سرعت به یکی از پربیننده‌ترین‌ها روی شبکه یوتیوب تبدیل شد و کاربران اسم این روحانی را گذاشتند «ملای جادویی».

وزارت کشور تاجیکستان اعلام کرده که زنی که در ویدئو دیده می شود ۲۶ ساله و ساکن محله رودکی در شهر دوشنبه است. در بیانیه وزارت کشور آمده است که این روحانی از وضعیت روحی و نیاز این زن جوان برای برقراری رابطه جنسی سوءاستفاده کرده است.

اما در جریان دادگاه، اسدالله ابراهیم‌اف ماجرا را به شکل دیگری تعریف کرده است؛ به گفته قاضی این دادگاه، آقای ابراهیم‌اف مدعی است که این زن او را «مجبور کرده» تا همه این کارها را بکند. به گفته مقام‌های قضایی در بررسی این پرونده که به شکل غیرعلنی انجام شد، سه شاهد دیگر نیز در دادگاه شهادت داده‌اند.

این دادگاه توجه افکار عمومی و رسانه‌های تاجیکستان را به خود جلب کرد ولی به دستور مقام‌های قضایی جزییات دادرسی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته و به درخواست زنی که تصویرش در ویدئو دیده می شود نه هویت او فاش شده و نه به خبرنگاران اجازه داده شده که از رفت و آمد این زن به جلسات دادرسی فیلمبرداری کنند.

خانواده و همسر این روحانی کماکان از او دفاع کرده و مدعی‌اند که «رفتار تحریک‌آمیز» قربانی باعث انحراف این ملا شده است.

هنوز مشخص نشده که چه کسی این ویدئو را ضبط و روی شبکه یوتیوب منتشر کرده است. درست یک هفته قبل از انتشار آن نیز یک ویدئوی دیگر از لحظه‌های هم‌بستری روحانی دیگری با همسرش روی شبکه یوتیوب منتشر شده بود.

اسدالله ابراهیم‌اف از اعضای یک خانواده روحانی سرشناس و یکی از برادرانش امام جماعت یکی از مساجد بزرگ است.
XS
SM
MD
LG