لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۲

احمد توکلی به دادسرا احضار شد


احمد توکلی
احمد توکلی
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد توکلی، نماینده مجلس و مدیر مسئول وب‌سایت «الف» به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است.

خبرگزاری مهر، ۲۱ ادیبهشت گزارش داد که رضا صالحی امیری، سرپرست پیشین وزارت ورزش و جوانان از آقای توکلی به خاطر نامه‌ای که در زمان بررسی صلاحیتش به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش در دولت حسن روحانی به نمایندگان نوشت، از او شکایت کرده است.

مهر می‌گوید که بازپرس به خاطر آنکه احمد توکلی نماینده مجلس است برای او قرار منع تعقیب صادر کرد، اما از طرف دیگر انتشار نامه در سایت الف، و این موضوع که او مدیرمسئول «الف» است به احضاریه انجامیده است.

جلسه رای اعتماد به آقای صالحی امیری در آبان ماه سال گذشته همراه با رای‌گیری برای وزارت‌های علوم و آموزش و پرورش در مجلس برگزار شد که وزیر پیشنهادی برای «ورزش و جوانان» نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

در آن جلسه اتهاماتی علیه صالحی امیری، از جمله در پرونده فساد در بیمه ایران مطرح شد.

همزمان آقای توکلی نامه‌ای نوشته بود که در وب‌سایت الف منتشر شد و در آن در مورد سوابق علمی و نوشته‌های منتشر شده وزیر پیشنهادی، شبهات و تردیدهای گوناگونی مطرح شده بود.

در بخشی از آن نامه نیز گفته شده بود که بخشی از تحقیقات انجام شده به دست دیگران برای مرکز مطالعات استراتژیک و به سفارش دانشگاه آزاد، به نام آقای صالحی امیری و دانشجویان تحقیق‌کننده منتشر شده است.

احمد توکلی در جلسه رای اعتماد در مجلس ایران با اشاره به سخنان صالحی امیری، از قول او گفته بود «جریانی می‌خواهد مرا (رضا صالحی امیری) به زمین بزند و اگر زبان باز کنم آبروی آنها می‌رود».
XS
SM
MD
LG