لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۲

گشایش نمایشگاه کتاب تهران برای نخستین بار در «شهر آفتاب»


روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، ۲۹مین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برای نخستین بار در مجموعه «شهر آفتاب» گشایش می‌یابد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، از جمله مقام‌هایی هستند که در مراسم افتتاح «نخستین نمایشگاه کتاب تهران در مجموعه شهر آفتاب» شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، سالن‌های نمایشگاهی این مجموعه در مساحتی نزدیک به ۱۲۰ هزار متر مربع طراحی شده و یک سالن بزرگ، چهار سالن متوسط و چهار سالن کوچک‌تر را در بر می‌گیرد.

بخشی از مجموعه، پیش از بازگشایی
بخشی از مجموعه، پیش از بازگشایی

در حالی‌که مشخص نبود این مجموعه تا بازگشایی نمایشگاه کتاب تهران در سال ۹۵ آماده خواهد شد، اما گزارش‌ها حاکی‌ست طی ماه‌های گذشته، آماده‌سازی آن «سرعت بیشتری به خود گرفت».

خبرگزاری تسنیم گفته است بر اساس تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت ارشاد و شهردای تهران، قرار است این مجموعه به مدت ۱۰ سال، به صورت رایگان، در اختیار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار گیرد.

طرح ارائه‌شده برای «شهر آفتاب»

در پایان فروردین ماه شهرداری تهران، ایستگاه متروی این مجموعه را نیز بازگشایی کرده بود. در آن زمان جعفر تشکری‌ هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفته بود این ایستگاه «سه برابر» میانگین سایر ایستگاه‌های متروی تهران مساحت دارد و «در نوع خود بزرگترین ایستگاه متروی ایران است».

نمایشگاه کتاب تهران طی سال‌های گذشته در محل «نمایشگاه بین‌المللی تهران» و سپس «مصلی تهران» در منطقه عباس‌آباد برگزار می‌شد.

این نمایشگاه از سال ۱۳۶۶ آغاز به کار کرده و در سال جاری بیست‌ونهمین دوره آن برپا می‌شود.

مجموعه شهر آفتاب در جنوب کلان‌شهر تهران، در مسیر آزادراه خلیج فارس و در نزدیکی «فرودگاه بین‌المللی امام» قرار دارد.

XS
SM
MD
LG