لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۵

ترامپ می‌گوید از همه کسانی که اتهام‌های جنسی به او زده‌اند شکایت خواهد شد


دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، بار دیگر اتهام‌های مربوط به «آزار جنسی» و «دستمالی‌کردن» شماری از زنان را رد کرده و می‌گوید علیه «همه این دروغ‌گوها وقتی انتخابات به پایان برسد» اقامه دعوی خواهد شد.

طی هفته‌های گذشته، پس از انتشار نواری جنجال‌برانگیز از گفته‌های رکیک آقای ترامپ در سال ۲۰۰۵ در مورد زنان، شماری از شهروندان زن در آمریکا اتهام‌هایی را با محوریت «دستمالی‌کردن» یا آزار جنسی علیه او مطرح کرده‌اند.

این گزارش‌ها که نخست در رسانه‌هایی مانند «نیویورک‌تایمز» منتشر شد، با واکنش شدید نامزد حزب جمهوری‌خواه روبه‌رو شده‌، و او گفته‌است آن‌ها می‌خواهند او از رقابت کنار بکشد. آقای ترامپ از گفته‌هایش در سال ۲۰۰۵ عذرخواهی کرده است.

اما واکنش‌ها، از جمله در خود حزب جمهوری‌خواه، و طرح این موضوع در مناظره‌ با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات، ادامه داشته و ترامپ در سخنرانی اول آبان‌ماه در یک کارزار انتخاباتی، مجددا آن را به میان کشیده‌است.

او در سخنانی در گتیزبورگ گفته پس از انتخابات، علیه «همه آن دروغ‌گوها» شکایت خواهد شد. او مجددا تاکید کرده اتهام‌هایی که به او زده شده «هرگز اتفاق نیافتاده‌اند».

ساعاتی پس از این سخنرانی زن دیگری اتهام تازه‌ای به ترامپ زد. جسیکا دریک، یک بازیگر مشهور فیلم‌های پورن، گفته است نامزد حزب جمهوری‌خواه پس از یک بازی گلف در سال ۲۰۰۶ پیشنهاد داده تا در ازای ۱۰ هزار دلار با او هم‌بستر شود. به گفته خانم دریک، خود ترامپ و کسانی به نمایندگی از او، چندین بار با او تماس گرفته‌اند تا قانع شود برای میهمانی شام یا دیدار با ترامپ برود که او نپذیرفته‌است.

روزنامه هافینگتن‌‌پست می‌گوید جسیکا دریک «دوازدهمین زنی‌ست» که اتهامی را در پیوند با مسائل جنسی به نامزد حزب جمهوری‌خواه می‌زند. ستاد انتخاباتی ترامپ این گفته‌ها را رد کرده‌است.

آقای ترامپ در سخنرانی خود در گیتزبورگ گفته بود «هر زنی که اقدامی برای مقابله با کارزار انتخاباتی من انجام می‌دهد، دروغ می‌گوید». او می‌گوید این سخنان «قصه‌پردازی» است.

ترامپ پیشتر نیز گفته بود شماری از رسانه‌های آمریکایی برای حمایت از هیلاری کلینتون «دروغ» محض مطرح کرده و او از آن‌ها شکایت خواهد کرد.

بیشتر از دو هفته دیگر تا رای‌گیری نهایی برای انتخاب ۴۵مین رئیس‌جمهوری آمریکا مانده‌است. دو نامزد اصلی انتخابات برای پی‌گیری کارزار خود به ایالات‌های پنسیلوانیا و اوهایو رفته‌اند؛ دو ایالت کلیدی در جریان رای‌گیری که به آن‌ها «ایالت‌های چرخشی» می‌گویند. ایالت‌های موسوم به چرخشی، ایالت‌هایی هستند که هیچ‌یک از احزاب در آن‌ها صاحب رای و پشتیبانی قاطع نیستند و نتیجه آرای آن‌ها نقش مهمی در نتیجه نهایی انتخابات دارد.

XS
SM
MD
LG