لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۲

دو پست کلیدی ترامپ برای روزنامه‌نگاری محافظه‌کار و دبیر کمیته ملی جمهوری‌خواهان


پریبوس در کنار ترامپ
پریبوس در کنار ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده، دو پست کلیدی برای انجام «نقل‌وانتقالات در دولت فدرال» را به رئیس کارزار انتخاباتی خود، و، دبیر کمیته ملی جمهوری‌خواهان داده‌است.

آقای ترامپ رینس پریبوس، دبیر کمیته جمهوری‌خواهان را به عنوان «رئیس دفتر» خود برگزید و در عین حال استفان بانون، روزنامه‌نگار محافظه‌کار و مدیر پیشین وب‌سایت دست‌راستی «بریبارت‌نیوز» را به عنوان «رئیس امور راهبردی» و «مشاور ارشد» خود انتخاب کرده‌است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

پریبوس از دوستان پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از جمله اعضای مهم و بانفوذ حزب جمهوری‌خواه است. رئیس دفتر، از مهم‌ترین سمت‌های اداری در کاخ سفید و رابط رئیس‌جمهوری با کنگره به شمار می‌رود.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، در جریان انتخابات دوره‌ای بار دیگر پیروز شد. او در زمان کارزار انتخاباتی ترامپ، در مواردی سخنانی بیان کرده بود که، فاصله‌گیری او از ترامپ و ستادش برآورد می‌شدند.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، انتخاب پریبوس به این مقام، از تمایل بیشتر ترامپ به همکاری با سنا و مجلس نمایندگان، برای پیشبرد برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی‌اش حکایت دارد.

آقای پریبوس، دبیر کمیته ملی جمهوری‌خواهان، از حامیان ترامپ در جریان کارزار و تبلیغات انتخاباتی او بود، و تقریبا همیشه در جریان فراز و فرود این کارزار، به پشتیبانی از نامزد حزب جمهوری‌خواه ادامه داد.

از سوی دیگر استفان بانون، از منتقدان رایان، یک پست کلیدی دیگر را در دست گرفته‌است.

به گفته خبرگزاری رویترز آقای بانون در زمانی که مسئولیت اداره وب‌سایت بریبارت‌نیوز را در دست داشت، با انتقادهایی از جمله در مورد رویکرد ملی‌گرایانه نژادی به سفیدپوستان، یا بیان تئوری‌های توطئه و رویکردهای ضدیهودی روبه‌رو بود. آقای بانون در سال ۲۰۰۷ میلادی، در جریان جدایی‌ از همسرش، از سوی او متهم به بیان سخنان «ضد یهودی» شده بود.

استفان بانون بیان این اتهام‌ها را رد کرده است. بانون در زمان مسئولیت خود در بریبارت، انتقادهای مختلفی را علیه جریان حاکم در حزب جمهوری‌خواه نیز مطرح کرده بود.

به گفته آقای ترامپ این هر دو نفر به طور برابر در نقل‌وانتقال‌های لازم در دولت فدرال، از دولت باراک اوباما به ۴۵مین رئیس‌جمهوری، همکاری خواهند کرد.

دوره ریاست‌جمهوری ترامپ از ژانویه سال آینده آغاز می‌شود.

XS
SM
MD
LG