لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۱

ترامپ ویدئویی از «کُشتی با سی‌ان‌ان» را منتشر کرد


این تصویر از ویدئوی منتشرشده در حساب کاربری آقای ترامپ در توئیتر برداشته شده‌است
این تصویر از ویدئوی منتشرشده در حساب کاربری آقای ترامپ در توئیتر برداشته شده‌است

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در حساب کاربری خود در توئیتر ویدئویی منتشر کرده، که در آن با یک مرد در حال کشتی‌گرفتن است. به جای صورت این مرد، نشان شبکه خبری سی‌ان‌ان قرار داده شده‌است.

کلیپ کوتاه در ۱۱ تیر ماه در حساب کاربری آقای ترامپ قرار گرفته و اصل آن به چند سال پیش باز می‌گردد؛ زمانی‌که دونالد ترامپ، بازرگان ساکن نیویورک، در یکی از برنامه‌های سرگرم‌کننده کشتی‌گیری حرفه‌ای آمریکایی شرکت کرده بود. کشتی حرفه‌ای آمریکایی، نوعی برنامه سرگرمی‌ست که برپایه پرداخت دستمزد و بدون کمیته فنی و برای تفریح ساخته و پخش می‌شود.

در بخشی از این مسابقات از سال ۲۰۰۷ میلادی، که آقای ترامپ در آن شرکت کرده بود، او یک کشتی‌گیر را زمین زده و کتک می‌زند. در کلیپ پخش‌شده، صورت کشتی‌گیر با نشان شبکه خبری سی‌ان‌ان، ادیت شده و صحنه کتک‌زدن مردی که نشان سی‌ان‌ان بر صورتش گذاشته شده، تکرار می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید مشخص نیست چه کسی این ویدئو را برای رئیس‌جمهوری آمریکا ادیت کرده‌است. این ویدئو ۲۸ ثانیه است و با هشتگ «فراودنیوزسی‌ان‌ان» و کلمات اختصاری «اف‌ان‌ان» منتشر شده که هر دو به معنی «اخبار جعلی» و در اشاره به شبکه خبری سی‌ان‌ان هستند.

گزارش‌ها و تحلیل‌های منتشرشده پس از این ویدئو حاکی از پیام آن در مورد بدترشدن روابط رئیس‌جمهوری ایالات متحده با شماری از رسانه‌های آمریکایی‌ست.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در بیانیه‌ای که پس از این پست در توئیتر منتشر کرده می‌گوید این روز «روزی غم‌انگیز بود که رئیس‌جمهوری ایالات متحده به تشویق خشونت علیه خبرنگاران پرداخته است».

به گزارش شبکه خبری فاکس، مدیر اجرایی «کمیته خبرنگاران برای آزادی مطبوعات» در آمریکا، نیز این ویدئو را محکوم کرده و آن را «تهدید به خشونت فیزیکی علیه روزنامه‌نگاران» نامیده‌ و گفته «دون‌شان دفتر ریاست‌جمهوری» آمریکا است که چنین ویدئویی منتشر کند.

از سوی دیگر تام بوسرت، مشاور امنیت داخلی کاخ سفید، گفته رسانه‌ها نباید این ویدئو را به‌عنوان یک تهدید ببینند. آقای بوسرت در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفته است «ولی به نظر من او (رئیس‌جمهوری) تحت چنان حملاتی از طرف شبکه‌های کابلی (سامانه‌های تلویزیونی کابلی) قرار گرفته که حق دارد واکنش نشان بدهد».

آقای ترامپ خود در توئیت دیگری نوشته است «رسانه‌های دروغ‌گو هرگز جلوی رسیدن ما به هدف‌های تعیین‌شده از طرف مردم عظیم آمریکا را نخواهند گرفت».

پست توئیتری تازه آقای ترامپ با واکنش‌هایی در شبکه‌ها و رسانه‌ها روبه‌رو شده‌است.

XS
SM
MD
LG