لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۱

دست‌کم ۲۰۱ کارگر در انفجار معدنی در ترکیه کشته شدند


دست‌کم ۲۰۱ نفر در انفجاری که در یک معدن ذغال‌سنگ در شهر «سما» در غرب ترکیه رخ داده کشته شده و صدها نفر همچنان در آن گیر افتاده‌اند؛ عملیات امداد همچنان ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که شمار کشته‌شدگان افزایش پیدا کند.

در مجموع بنا بر گزارش‌ها ۷۸۷ معدنچی در این معدن مشغول به کار بوده‌اند و شمار کشته‌شدگان طی ساعت‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش‌های اولیه خود گفته بود ۴۰۰ نفر هنوز در داخل معدن هستند.

وب‌سایت روزنامه حریت، چاپ ترکیه، شمار کسانی که پس از انفجار در معدن گیر افتاده‌اند را از قول امدادگران ۲۰۰ نفر عنوان کرده است.
دستکم ۲۰۱ کارگر در انفجار معدنی در ترکیه کشته شدند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:14 0:00

مقام‌های محلی در استان مانیسا نیز گفته‌اند بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر داخل معدن گیر افتاده‌اند.

یک مقام محلی نیز به شبکه «سی‌ان‌ان ترک» گفته است ۷۵ نفر از معدنچیان در این سانحه زخمی شده‌اند. بیش از ۳۵۰ نفر از معدنچیان از داخل آن بیرون آورده شده‌اند.

شبکه تلویزیونی ان‌تی‌وی ترکیه می‌گوید حادثه در دو کلیومتری داخل معدن رخ داده است.

حریت از قول رئیس پیشین اتحادیه معدنچیان ترکیه حادثه رخ داده در ۲۳ اردیبهشت ماه در این معدن خصوصی را «بدترین قتل در محل کار» نامیده است.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، که قرار بود به آلبانی سفر کند، سفر خود را متوقف کرده و در سخنانی تلویزیونی گفته است «عملیات امداد بالافاصله پس از با خبر شدن از آن آغاز شد».

حزب اصلی اپوزیسیون در پایان ماه میلادی آوریل (دو هفته پیش) در پارلمان آن کشور خواستار بررسی وضعیت سوانح مربوط به محل کار در «سما» شده بود.

حزب حاکم این پیشنهاد را رد کرده بود.

بدترین فاجعه مربوط به حوادث معدن در ترکیه، طی سال‌های اخیر به سال ۱۹۹۲ باز می‌گردد؛ وقتی در پی انفجار گاز دست‌کم ۲۷۰ نفر کشته شدند.
XS
SM
MD
LG