لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۹

بریتانیا شمار بیشتری مشاور نظامی به عراق می‌فرستد


نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید آن کشور تمرین‌ها و مشاوره‌های نظامی خود به قوای عراقی را در هفته‌های پیش رو افزایش می‌دهد.

به گفته دیوید کامرون، ارتش عراق برای مقابله با شبه‌نظامیان حکومت خودخوانده اسلامی (داعش)، به کمک بیشتری نیاز دارد.

آقای کامرون، ۱۷ خرداد، پیش از دیدار اعضای گروه ۷، هفت اقتصاد بزرگ جهان، در شهر کرون آلمان، به خبرنگاران گفت لندن ۱۲۵ مشاور نظامی، افزون بر آن‌چه در حال حاضر در عراق دارد، به آن کشور می‌فرستد.

عمده این افراد به ارتش عراق نحوه خنثی کردن بمب‌های کنار جاده‌ای را آموزش خواهند داد. بخشی دیگر نیز در زمینه‌هایی مانند کمک‌های اولیه یا حمایت‌های اطلاعاتی و ترابری مشغول خواهند شد.

بریتانیا در حال حاضر ۱۵۰ مشاور نظامی در عراق دارد. در تصویر یک مربی نظامی آن کشور در حال آموزش نیروهای پیش‌مرگه کرد عراقی.
بریتانیا در حال حاضر ۱۵۰ مشاور نظامی در عراق دارد. در تصویر یک مربی نظامی آن کشور در حال آموزش نیروهای پیش‌مرگه کرد عراقی.

به این ترتیب شمار کل مشاوران و مربیان نظامی بریتانیا در عراق به ۲۷۵ نفر و شمار کل نیروهای بریتانیایی که در آن کشور، که در نقش‌های مختلفی علیه گروم موسوم به «حکومت اسلامی» مشغول به فعالیت هستند، به تقریبا ۹۰۰ نفر می‌رسد.

نخست‌وزیر بریتانیا در عین حال افزوده است که کشورش در شرایط فعلی «دومین» از نظر وسعت حملات هوایی علیه اسلام‌گرایان در عراق و حمایت از نیروهای مخالف دولت، در سوریه است.

غرب از بخشی از نیروهای مخالف دولت سوریه که در عین حال مشغول نبرد با نیروهای «داعش» هستند، حمایت می‌کند.

کامرون گفته است نخست‌وزیر عراق، درخواست کمک بیشتری کرده است و بریتانیا نیز تصمیم گرفته بر تلاش‌های خود در آن کشور بیافزاید.

خبرگزاری رویترز می‌گوید نخست‌وزیر بریتانیا قرار است در حاشیه نشست سران گروه ۷، در مورد برنامه‌های تازه، با حیدر عبادی و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، گفت‌وگو کند.

انتظار می‌رود که او با اوباما در مورد آنچه بریتانیا می‌تواند افزون بر فعالیت‌های فعلی خود، برای آموزش مخالفان میانه‌روی دولت سوریه انجام دهد، نیز گفت‌وگو کند. آموزش‌هایی که در خارج از سوریه، از جمله در ترکیه، می‌توانند ارائه شوند.

XS
SM
MD
LG