لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۵

آمریکا بر سرعت آموزش نیروهای امنیتی عراق می‌افزاید


مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در جلوی تصویر همراه چاک هیگل، در پشت سر او؛ این دو قرار است روز دوشنبه در مورد عراق گفت‌وگو کنند
مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در جلوی تصویر همراه چاک هیگل، در پشت سر او؛ این دو قرار است روز دوشنبه در مورد عراق گفت‌وگو کنند

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، می‌گوید نیروهای نظامی آن کشور بر سرعت آموزش و نیز بر مشاوره‌های خود با نیروهای امنیتی عراق، در جهت مبارزه با شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» می‌افزایند.

وزیر دفاع ایالات متحده، ۲۵ آبان ماه، گفت این تصمیم در پی توصیه‌های ارائه شده از سوی ستاد «فرماندهی مرکزی» آمریکا -بخشی که بر عملیات نظامی آن کشور در غرب و مرکز آسیا نظارت دارد- گرفته شده است.

این تصمیم روزی بیان شد که کاخ سفید آمریکا قتل سومین شهروند آن کشور به دست نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) را تائید کرد.

آقای هیگل اعلام کرده نیروهای ویژه آمریکایی که در استان انبار در غرب عراق مستقرند، آموزش‌های نظامی را از چند روز پیش آغاز کرده‌اند و قرار است روند این آموزش‌ها نیز تسریع شود.

روزنامه وال‌استریت جورنال، از قول مقام‌های دفاعی آمریکا می‌گوید آن کشور بنا داشته است تا پس از تائید بودجه لازم برای ۱۵۰۰ نیروی نظامی بیشتر از سوی کنگره، چهار پایگاه آموزشی در عراق بگشاید.

در میانه آبان ماه آمریکا گفته بود ۱۵۰۰ نیروی نظامی، افزون بر آنچه اکنون در عراق دارد، به آن کشور اعزام می‌کند.

وال‌استریت جورنال گزارش می‌دهد که ژنرال لوید آستین، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی، پیشنهاد داده است نیروهای ویژه آمریکایی در عراق، آموزش‌های خود را زودتر آغاز کنند.

جان کیربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفته است به عقیده ژنرال آستین، آغاز سریع‌تر تمرین‌ها و آموزش‌های نظامی، کشورهای دیگری را که وعده داده‌اند به اعزام نیروهای ویژه آموزشی به عراق اقدام خواهند کرد، تشویق می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز می‌گوید بنا بر برنامه آمریکا، نیروهای آن کشور قصد دارند تا ۹ یگان امنیتی نیروهای عراقی و ۳ یگان پیش‌مرگه‌های کرد آن کشور را آموزش دهند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفته است شماری از دیگر کشورها نیز وعده‌هایی برای اعزام مربی نظامی به عراق داده‌اند، اما او نمی‌تواند نام آنها را ببرد چراکه این کشورها بناست این موضوع را خود رسما بیان کنند.

قرار است روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه، چاک هیگل و مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، که روزهای آخر هفته میلادی را در عراق به سر برده است، در مورد عراق گفت‌وگو کنند.

XS
SM
MD
LG