لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۳

یک «مهاجر ایرانی گروگان‌گیر» در فروشگاهی در تگزاس کشته شد


محل فروشگاه وال‌مارت بر نقشه‌ آماریلو
محل فروشگاه وال‌مارت بر نقشه‌ آماریلو

فردی به نام محمد مقدم، که در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در وال‌مارت در آماریلو در تگزاس کار می‌کرد، پس از آنکه دو نفر را به گروگان گرفت، در پی دخالت پلیس در جریان واقعه کشته شد.

روزنامه محلی «آماریلو گلاب‌نیوز» می‌گوید او یک «مهاجر ایرانی» بوده‌است که در سال ۲۰۰۴ خانه‌ای را در این منطقه از تگزاس خریده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس این واقعه ۲۵ خرداد قربانی دیگر یا مجروحی برجای نگذاشته و پلیس گروگان‌ها را آزاد کرده‌است.

به گفته پلیس منطقه آماریلو این واقعه پس از درگیری یا تنش‌هایی بر سر ترفیع شغلی صورت گرفته و «مطلقا هیچ اطلاع یا دلیلی که نشان دهد تروریستی بوده در دست نیست».

ظاهرا محمد مقدم با رئیس خود اختلافات کاری داشته‌است.

گروگانگیری و دخالت پلیس در ساعت‌های پیش از ظهر صورت گرفته‌است؛ پس از آنکه پلیس گزارشی در مورد تیراندازی در وال‌مارت دریافت کرد.

به گفته پلیس، مقدم پس از ورود به وال‌مارت یک تیر هوایی به سمت سقف شلیک کرده است. پلیس معتقد است تیر دیگری شلیک نشده است.

در بیانیه پلیس آمده که آنها می‌دانستند در فروشگاه گروگان‌هایی نیز حضور دارند.

در ساعت ۱۲:۲۰ به وقت محلی یک نفر از گروگان‌ها بیرون آمده است. نیروهای ویژه پلیس فکر می‌کردند تنها یک گروگان در محل هست که پس از ورود به فروشگاه گروگان دومی را نیز پیدا می‌کنند.

به گفته پلیس، فرد مسلح به سلاح کمری همچنان گروگان دوم و افراد پلیس را تهدید می‌کرده، در نتیجه دو نفر از افسران نیروی ویژه، «سوات»، او را هدف قرار داده و کشتند.

وال‌مارت در بیانیه‌ای گفته است به کارکنان و مشتریان آن فروشگاه آسیب نرسیده است.

XS
SM
MD
LG