لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۵

تیم‌های کشتی روسیه، آمریکا و ایران متحد می‌شوند


مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا می‌گوید «دوستی ما به خاطر کشتی عمیق‌تر می‌شود.»
مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا می‌گوید «دوستی ما به خاطر کشتی عمیق‌تر می‌شود.»
تیم‌های کشتی ایران، ایالات متحده و روسیه برای حمایت از ماندن این ورزش سنتی در رقابت‌های جهانی المپیک یک ائتلاف دوستانه در سازمان ملل متحد تشکیل دادند.

روز سه‌شنبه گروهی از کشتی‌گیران هر سه کشور در برابر خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گرد آمدند تا در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کنند.

این اتحاد دوستانه بنا دارد تا توجه جهانیان را به اهمیت کشتی و لزوم باقی ماندن آن در میان رقابت‌های مسابقات جهانی المپیک جلب کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ریچ بندر، مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا به خبرنگاران گفته است «ورزش پایه نیکویی‌ست». به گفته این مقام اجرایی کشتی آمریکا «روسیه، آمریکا و ایران واقعا سه تیم برتر جهان‌اند و دوستی ما به خاطر کشتی عمیق‌تر می‌شود.»

رسول خادم، مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی ایران نیز به خبرنگاران گفته است در ایران این رشته تنها یک رشته ورزشی نیست، بلکه بخشی از تاریخ و فرهنگ است.

ورزش کشتی در اولین المپیک تاریخ معاصر جهان که در سال ۱۸۹۶ برگزار شد، در میان رقابت‌ها حضور داشت و در المپیک ریو در برزیل که در سال ۲۰۱۶ برگزار می‌شود هم حضور خواهد داشت.

اما این ائتلاف دوستانه برای نجات این ورزش از حذف شدن در رقابت‌های آینده المپیک شکل گرفته است.

بهمن ماه سال گذشته کمیته اجرایی المپیک گفت، کشتی از سال ۲۰۲۰ به بعد از رقابت‌های این بزرگ‌ترین گردهم‌‌آیی ورزشی جهان حذف می‌شود.

البته بنا به گفته‌های سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک، هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است.

کشتی باید برای ماندن و یا نماندن با رشته‌های ورزشی دیگر رقابت کند و همین نیز سبب شده تا ورزشکاران این رشته تلاش کنند تا توجه تماشاگران جهانی را به اهمیت آن جلب کنند.

چهار ماه دیگر کمیته اجرایی المپیک، در بوئنوس آیرس آرژانتین، تصمیم نهایی خود را در مورد حضور کشتی در المپیک ۲۰۲۰ اعلام خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG