لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۷

«حمله هوایی ائتلاف عربی» به زندانی در یمن دست‌کم ۳۳ کشته بر جای گذاشت


یکی از شبه‌نظامیان هوادار هادی
یکی از شبه‌نظامیان هوادار هادی

خبرگزاری‌ها به نقل از مقام‌های محلی و ساکنان شهر «حدیده» می‌گویند در «حمله هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی» به یک زندان، دست‌کم ۳۳ نفر، از جمله شماری از زندانیان کشته‌ شده‌اند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید این زندان در منطقه «زیدیه» قرار دارد و در ساعات پایانی روز شنبه هدف سه حمله هوایی قرار گرفته‌است. گفته شده شمار بازداشتیان و زندانیانی که در این مکان نگه‌داری می‌شدند، ۸۴ نفر بوده‌است.

خبرگزاری فرانسه گفته بود به این زندان در شمال حدیده دو حمله هوایی انجام شده‌است و شمار زندانیان تا پیش از حمله ۴۰ نفر بوده‌است.

یک منبع خبری نزدیک به شورشیان حوثی به خبرگزاری فرانسه گفته بود شماری از این نیروها نیز که داخل ساختمان بودند، در پی حملات کشته شده‌اند. هنوز مشخص نیست از میان کشته‌شدگان چند نفر، از زندانیان یا غیرنظامی، بوده‌اند.

حدیده بندری در بخش غربی یمن و در کنترل حوثی‌ها و متحدان آن‌هاست که خود از حمایت ایران برخوردار هستند.

حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به حوثی‌ها، که هدف از آن بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن است، با انتقادهای بین‌المللی روبه‌رو است. گزارش‌ها حاکی‌ست که این حملات گاه مدارس، مراکز تجمع غیرنظامیان مانند بازارها، مراکز امدادرسانی و یا بیمارستان‌ها را هدف قرار داده و به کشته‌شدن غیرنظامیان انجامیده‌است. دست‌کم نزدیک به هفت هزار نفر از زمان آغاز حملات هوایی در یمن در سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند که شمار قابل توجهی از آن‌ها غیرنظامی هستند.

ایالات متحده که ریاض از متحدان مهم آن در منطقه به شمار می‌رود، در پی افزایش شمار کشته‌شدگان غیرنظامی در حملات هوایی، به «کاهش شدید» همکاری‌ها خود با عربستان در یمن روی آورده است.

پرتاب موشک از سوی حوثی‌ها به مناطقی در عربستان سعودی نیز شماری کشته غیرنظامی برجای گذاشته‌است.

XS
SM
MD
LG