لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۶

پیروزی حزب کارگر استرالیا در انتخابات


رهبر آینده استرالیا، سیاستمداری خوشنام است.
رهبر آینده استرالیا، سیاستمداری خوشنام است.

کوين راد، رهبر حزب کارگر استراليا، روز يکشنبه، ۲۴ نوامبر، بر ائتلاف محافظه کار حاکم، به رهبری نخست وزير، جان هوارد پيروز شد و بر يازده سال نخست وزيری آقای هوارد پايان داد.


جان هوارد، ۶۸ ساله، به مدت سی سال از شخصيت های کليدی سياسی استراليا به شمار می رفت و به گفته بسياری از ناظران، با اعلام نتایج نهایی انتخابات، وی نه تنها مقام نخست وزيری بلکه به احتمال زياد کرسی خود را در پارلمان اين کشور نیز از دست خواهد داد.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، اگر چه کوين راد، ۵۰ ساله، در زمينه امور خارجه اعتبار زيادی دارد و به زبان چينی نيز مسلط است، در بسياری ديگر از زمينه های چندان تجربه ای ندارد.


وی از سال ۱۹۹۸ نماينده «کوينز لند» از مناطق بسيار محافظه کار استراليا در پارلمان اين کشور است.


رهبر حزب کارگر به مدت ده سال نيز به عنوان ديپلمات در وزارت امور خارجه کشور کار کرده است.


مخالفان آقای راد می گويند که وی کم تجربه ترين فردی است که تاکنون به مقام نخست وزيری اين کشور رسيده است. آنها می افزايند که حتی تا سال گذشته حزب کارگر در مورد معرفی وی به عنوان کانديدای اين مقام شک و ترديد داشت.


کوين راد از دولت استراليا برای عدم امضای پيمان بين المللی کيوتو به شدت انتقاد کرده است و قول داده که اين پيمان را امضا خواهد کرد.

کوين راد پيشتر اعلام کرده بود که در صورت پيروزی در انتخابات نيروهای اين کشور را از عراق خارج خواهد کرد.


جان هوارد از نزديکترين متحدان جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، به شمار می رفت.


کوين راد از دولت استراليا برای عدم امضای پيمان بين المللی کيوتو به شدت انتقاد کرده است و قول داده که اين پيمان را امضا خواهد کرد.


پيمان کيوتو، پيمانی به منظور کاهش صدور گازهای گلخانه ای است که عامل اصلی گرمايش زمين محسوب می شوند.


«نيک اکونومو» از دانشمندان علوم سياسی می گويد که کوين راد از افرادی است که می خواهد همه چيز را تحت کنترل خود داشته باشند و دولت جديد حول و محور نخست وزير اين کشور خواهد چرخيد.


کوين راد در سخنان خود پس از پيروزی گفت که پدرش که کشاورز و عضو حزب محافظه کار «کانتری» بوده، در سال ۱۹۶۹ در يک تصادف رانندگی درگذشته است.


وی افزود: «پس از اين حادثه من و خانواده ام بی خانمان و وابسته به کمک های خیر خواهانه دوستان و اعضای خانواده شدیم .»


آقای راد می گويد در آن زمان تفکر چپ گرايانه من شکل گرفت.


XS
SM
MD
LG