لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۳

امتناع «باقی» از پاسخ به پرسش های بازجویان


آقای باقی گفته است که از اين پس فقط در دادگاهی قانونی و با حضور هيات منصفه از خود دفاع خواهد کرد.
آقای باقی گفته است که از اين پس فقط در دادگاهی قانونی و با حضور هيات منصفه از خود دفاع خواهد کرد.

عمادالدين باقی، رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان در ايران و روزنامه نگار، می گويد پس از ۱۴بار بازجويی، ديگر حاضر به پاسخ دادن به پرسش های بازجویان نيست و خواهان تشکيل دادگاه با حضور هيات منصفه است.


خانواده عمادالدين باقی روز دوشنبه، با او در زندان اوين ملاقات کردند و می گويند که آقای باقی از روز يکشنبه،۱۱ آذرماه، از پاسخ دادن به بازجویی ها در زندان خودداری کرده است.


آقای باقی گفته است که از اين پس فقط در دادگاهی قانونی و با حضور هيات منصفه از خود دفاع خواهد کرد.


عمادالدين باقی در چهار سال گذشته، ۲۳ بار به دادگاه احضار يا محاکمه شده است که آخرين جلسه آن روز يکشنبه، ۲۲ مهرماه ۱۳۸۶ بود و در همان روز به اتهام آنچه «ادامه فعاليت های خود در خصوص توهين به مقامات و تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملی» بازداشت شد.


ممنوع الملاقات شدن باقی


فاطمه کمالی احمد سرايی، همسر عمادالدين باقی می گويد که مسئولان زندان اوين، آقای باقی را ممنوع الملاقات کرده اند.


خانم کمالی به سايت «نوروز» که نزديک به اصلاح طلبان گفته است که برای ملاقات با همسرش به زندان اوين رفته بودند اما به آنها گفته شد که به دليل شکايت شماری از مسئولان زندان از رفتار خانواده وی، آقای باقی ممنوع الملاقات شده است.


خانم کمالی افزوده که «آنها به رفتار مسئولان زندان که به نحو زشتی قصد بازرسی بدنی ملاقات کنندگان را داشتند»، اعتراض کرده اند.


فاطمه کمالی گفت که به شدت نگران سلامت آقای باقی است و افزود: «ما نگرانی عميق خود را نسبت به وضعيت سلامت آقای باقی اعلام می‌کنيم و با توجه به اينکه ايشان بسيار ضعيف و لاغر شده بودند و در ملاقات پيشين اشاره به شکنجه سفيد در مورد خود داشتند، قطع ملاقات را هيچ چيزی جز جلوگيری از اطلاع‌رسانی به وسيله خانواده نمی‌دانيم.»


در اواخر آبان ماه جمعی از روزنامه نگاران ايران در اعتراض به بازداشت عمادالدين باقی در انجمن صنفی روزنامه نگاران گردهم آمده و بيش از ۱۶۰ تن از روزنامه نگاران و خبرنگاران ايران، با انتشار اطلاعيه ای به بازداشت عمادالدين باقی، اعتراض کردند.


XS
SM
MD
LG