لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۴

آتش بس شکننده غزه در روز هفتم


در بخش شمالی غزه، ماموران امنیتی فلسطینی جایگزین نیروهای اسراییلی شدند.
در بخش شمالی غزه، ماموران امنیتی فلسطینی جایگزین نیروهای اسراییلی شدند.

به گفته مقامات فلسطینی ، ارتش اسراییل، در روز شنبه دوم دسامبر، با هدف قرار دادن یک قایق ماهیگیری فلسطینی در نوار غزه ، آتش بس یک هفته ای در منطقه را نقض کرد.


اسراییل چنین اتهامی را رد کرده است.


در همین حال اسرائیل نیز مدعی است که فلسطینی ها با پرتاب چهار راکت به جنوب این کشور، در نقض آتش بس پیش قدم بوده اند.


به گزارش خبرگزاری ها، درحالی که هفت روز از آتش بس شکننده نوار غزه می گذرد، عملیات ارتش اسراییل در کرانه باختری برای دستگیری شبه نظامیان فلسطینی از یک سو و راکت پرانی های فلسطینی ها به جنوب اسراییل از سوی دیگر همچنان ادامه دارد و درگیری های پراکنده از زمان آغاز آتش بس درغزه تا کنون جان چهار فلسطینی را گرفته است.


در همین حال روز شنبه، دوم دسامبر، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی با وزرای خارجه اتریش و آلمان و همچنین خاویر سولانا رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار می کند.


محور گفت و گوها در این ملاقات، تلاش برای تقویت آتش بس غزه و همچنین بازگشت به روند صلح خواهد بود.



اختلاف میان فتح و حماس نیز همچنان ادامه دارد و راه رسیدن به دولت وحدت ملی فلسطینی را مسدود کرده است.

این گفت و گوها در حالی صورت می گیرد که اختلاف میان فتح و حماس نیز همچنان ادامه دارد و راه رسیدن به دولت وحدت ملی فلسطینی را مسدود کرده است.


محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان، اسماعیل هانیه نخست وزیر دولت فلسطینی را متهم به برهم زدن مذاکرات بر سر تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین می کند و از ادامه گفت و گو با حماس سرباز زده است.


طرح آتش بس غزه از روز یکشنبه گذشته با هدف پایان دادن به راکت پرانی فلسطینی ها به جنوب اسراییل در مقابل خروج سربازان اسراییلی از منطقه به اجرا درآمده است.






XS
SM
MD
LG