لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۴

«گروه هشت خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ایران شود»


صحنه ای از تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تهران
صحنه ای از تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تهران
گروه «اول حقوق بشر» از سران گروه هشت خواست تا با انتشار بيانيه ای از مقامات ايران بخواهند که زندانيان سياسی را که در پی اعتراض گسترده به نتايج انتخابات رياست جمهوری دستگير شده اند، آزاد کنند.

اين گروه مدافع حقوق بشر که مقرش در آمريکاست می نويسد که «سران گروه هشت در بيانيه ای بايد از جمهوری اسلامی ايران بخواهد که افرادی را که به دليل تظاهرات مسالمت آميز دستگير شده اند، بدون قيد و شرط و فورا آزاد کند.»

بیشتر بخوانید:

«سران گروه هشت سرکوب در ايران را محکوم کنند»
گروه «اول حقوق بشر» می نويسد که مقامات امنيتی ايران در هفته های گذشته موازين حقوق بشر را نقض کرده و صدها نفر از شخصيت های سياسی، روزنامه نگارن و معترضان را در هفته های گذشته دستگير کرده اند.

اين نهاد مدافع حقوق بشر می افزايد بسياری از اين زندانی ها اجازه نيافته اند با دنيای خارج در تماس باشند و طبق گزارش هايی بدست آمده برخی از اين زندانيان شکنجه شده اند.

پيشتر، کنت راث، رئيس سازمان ديده بان حقوق بشر نيز گفته بود که مقامات ايرانی پس از سرکوب خشن تظاهرات صلح آميز معترضان، برخی از افراد زندانی را وادار به اعترافات ساختگی کرده اند.

پخش مجموعه ای از اعترافات بازداشت شدگان اعتراضات پس از انتخابات در ايران در شبکه های دولتی تلويزيون جمهوری اسلامی با واکنش گروه های سياسی در ايران و همچنين نهاد بين المللی طرفدار حقوق بشر مواجه شده است.

اين سازمان نيز از سران گروه هشت خواسته بود تا سرکوب مردم ايران را محکوم کنند.

نشست سران گروه هشت، که شامل کشورهای آمريکا ،‌ روسيه، کانادا، ژاپن، آلمان، ايتاليا،بريتانيا و فرانسه است از چهارشنبه در ايتاليا آغاز شده است.
XS
SM
MD
LG