لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۵

خبرنگار نیوزویک در تهران بازداشت شد


مازيار بهاری
مازيار بهاری
مازيار بهاری، فيلمساز و خبرنگار هفته نامه آمريکايی نيوزويک در تهران بازداشت شد. آقای بهاری داری تابعيت دوگانه ايرانی و کانادايی است.

نیوزویک ضمن تائید این خبر اعلام کرد که تاکنون هیچ اطلاعی از اتهامات آقای بهاری ندارد.

این دستگیری در حالی صورت میگیرد که سخنگوی وزارت خارجه ایران، در کنفرانس خبری روز یکشنبه خود، شبکه‌های خبری برون‌مرزی ایالات متحده و بریتانیا را به هدایت ناآرامی‌های اخیر متهم کرد.

یکشنبه نیز خبرگزاری‌ها از اخراج جان لاین خبرنگار شبکه خبری بی بی سی در ایران خبر دادند.

اخراج خبرنگار بی بی سی از ایران در حالی صورت می‌گیرد که مقامات دولتی ایران از هفته گذشته و پس از راهپیمایی بزرگ و مسالمت‌آمیز دوشنبه ۲۵ خرداد، از حضور خبرنگاران خارجی در صحنه اعتراض‌ها و مخابره خبرهای مستقیم توسط آنان جلوگیری کردند.

در این مدت آقای لاین همچون خبرنگاران خارجی دیگر حاضر در ایران، اخبار و گزارش‌های مرتبط با وقایع را از دفتر کار خود مخابره می‌کرد.

آقای لاین آخرین بار خطبه‌های نماز جمعه تهران را که این هفته به امامت آیت‌الله خامنه‌ای اقامت شد، به طور مستقیم مخابره کرده بود.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز می‌گويد طی يک هفته اخير دست‌کم ۲۴ روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نويس در ايران بازداشت شده‌اند.

گزارشگران بدون مرز همچنين می‌گويد، اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد، روزنامه‌نگاران بازداشت شده به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل می‌شوند و برای «اعتراف کردن به سازماندهی انقلاب مخملی» به شدت شکنجه می‌شوند.
XS
SM
MD
LG