لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۸

مانور سه روزه ایران برای آمادگی دفاع ضد هوایی


روزنامه انگلسی زبان «ايران ديلی»، چاپ تهران، اعلام کرد که اين مانور برای افزايش آمادگی ضد هوايی ايران انجام می شود.
روزنامه انگلسی زبان «ايران ديلی»، چاپ تهران، اعلام کرد که اين مانور برای افزايش آمادگی ضد هوايی ايران انجام می شود.

جمهوری اسلامی می گوید که نیروهای مسلح این کشور قرار است از روز دوشنبه مانوری برای پدافند هوایی برگزار کنند که سه روز به طول خواهد انجامید.


از جمله اهداف اين مانور «حفظ و ارتقاء آمادگی رزمی يگان‌های پدافند هوايی ايران، معرفی نوآوری‌ها و توانمندی ‌های تسليحاتی متخصصان پدافند هوايی و آزمايش سلاح‌های جديد و تمرين انواع روش‌ها و تاکتيک‌های پدافندی»، اعلام شده است.


يکی از فرماندهان نظامی ایران هفته گذشته گفت که نيروی هوايی قرار است در ماه رمضان دست به مانور نظامی بزند، ولی تاريخ دقيق اين عمليات را اعلام نکرده بود.


روزنامه انگیلسی زبان «ايران ديلی»، چاپ تهران، اعلام کرد که اين مانور برای افزايش آمادگی ضد هوايی ايران است.


اين مانور در حالی انجام می گيرد که برخی گمانه زنی ها در مورد احتمال حمله نيروی هوايی اسرائيل به تاسيسات هسته ای ايران همچنان وجود دارد.


نيروی هوايی اسرائيل در ماه ژوئن دست به مانور نظامی زد که بسياری آن را تمرينی برای حمله به مراکز هسته ای ايران دانستند.


آمريکا، اسرائيل، اتحاديه اروپا و بسياری از کشورها تهران را متهم می کنند که در پی ساختن بمب اتمی است، ولی ايران همواره اين اتهامات را رد می کند و برنامه هسته ای خود را صلح آميز می خواند.


ايران بارها اعلام کرده است که در صورت حمله به تاسيسات هسته ايش، اسرائيل را موشک باران خواهد کرد.


خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گزارش می دهد که «اين مانور از برنامه‌های ساليانه و تقويمی نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران محسوب می‌شود و در محدوده فضای عمومی آسمان برگزار خواهد ‌شد.»

اخبار ضد و نقيض درباره فروش موشک های اس ۳۰۰


ماه گذشته، اخبار ضد و نقيضی در مورد فروش موشک های اس ۳۰۰ روسی به ايران منتشر شد.


ايران پيشتر سيستم دفاع موشکی «تور- ام ۱ »، را از روسيه خريداری کرده است و مصطفی محمد نجار، وزير دفاع جمهوری اسلامی ايران، در دی ماه گذشته اعلام کرد که «روسيه سيستم دفاع موشکی بسيار پيشرفته اس ۳۰۰ را در اختيار» اين کشور قرار می دهد.


روسيه يک روز پس از اظهارات وزير دفاع ايران، فروش اين موشک های پيشرفته به تهران را تکذيب کرد.


وزارت دفاع آمريکا، پنتاگون، نيز اواخر ژوئيه، اعلام کرد که انتظار نمی رود ايران سيستم پيشرفته ضد هوايی «اس ۳۰۰» روسيه را تا پايان سال جاری ميلادی دريافت کند.


سيستم دفاع موشکی «اس ۳۰۰» قابليت رهگيری ۱۰۰ هدف را به صورت همزمان دارد. اين سيستم دفاع موشکی می تواند هواپيماها را در فاصله ۱۲۰ کيلومتری هدف قرار دهد.


XS
SM
MD
LG