لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۱

ایران، به روایت عدد و رقم: از سه هزار مبلغ زن تا صد هزار فيلمساز


۴۷۰ سايت دولتی ایران در آمريکا و کانادا ميزبانی می شوند. علی اصغر انصاری، معاون شرکت فناوری اطلاعات ايران، در گفت وگو با مهر با بيان اين که هم اکنون ميزبانی بيش از ۲۶۰ سايت دولتی ايرانی در آمريکا و ميزبانی بيش از ۲۱۰ سايت دولتی ايرانی در کشور کانادا انجام می شود، از مهلت ۲ ماهه برای انتقال ميزبانی اين سايت ها به داخل کشور خبر داد.

۳۰۰۰ مبلغ زن حوزه های علميه راهی مدارس دخترانه تهران می شوند. معاون پرورشی و تربيت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران از اعزام مبلغان زن حوزه علميه به سه هزار مدرسه دخترانه شهر تهران در سال تحصيلی جديد خبر داد.

محمد بنيادی افزود: طی جلسه ای که دفتر همکاريهای حوزه و آموزش و پرورش شهر تهران با نماينده حوزه های علميه خواهران استان تهران داشت مقرر شد که حوزه مبلغانی را برای سه هزار مدرسه دخترانه شهر تهران اعزام کند.

۲.۵ برابر شدن قيمت برق، خبری بود که این هفته مجيد نامجو، وزير نيرو، اعلام کرد. وی افزود: «هم‌اکنون قيمت برق خانگی ۱۶ تومان در هر کيلووات ساعت محاسبه می‌شود که براساس آنچه وزارت نيرو به کارگروه تحول اقتصادی پيشنهاد کرده قرار است قيمت برق افزايش بيش از ۲.۵ برابری داشته و از ۱۶ تومان به ۴۳ تومان برسد.»

۷۴ ضربه شلاق، حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و يا پرداخت جريمه نقدی از ۵ تا ۵۰ هزار تومان، مجازات و جریمه ای است که به گفته دادستان کل کشور، «در انتظار بدحجابان» است.

۵ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان بدهکاری دولت به «پيمانکاران صنعت برق » است.

به نوشته روزنامه های داخل ایران، «بعد از اينکه سنديکای صنعت برق نامه‌ای سرگشاده به رييس دولت فرستاد و از افزايش حجم مطالبات فعالان اين صنعت به پنج هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان گلايه کرد، وزير نيرو نيز شخصا نامه‌ای به معاون اول محمود احمدی نژاد نوشته و در آن نامه خواستار وصول بخشی از مطالبات پيمانکاران صنعت برق شده است.

۶۰ امام جمعه به گفته حجت الاسلام رضا تقوی، رييس شورای سياستگذاری ائمه جمعه، در شهرهای مختلف کشور طی سه ماهه تابستان تغییر کرده اند.

به نوشته روزنامه ابتکار، رضا تقوی همچنين درباره دلايل غيبت يک ساله اکبر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران گفته است: «در فضای بعد از انتخابات عد‌ه ‌ای می‌خواستند از نماز جمعه ‌ايشان سوء استفاده کنند.»

۲ میلیارد دلار پول مترو موجب رویارویی دولت و مجلس شده است. به نوشته روزنامه جهان صنعت، «يک روز بعد از ابلاغ قانون برداشت دو ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزى جهت توسعه مترو تهران كه توسط رييس مجلس صورت گرفت، معاون پارلمانى رييس ‌دولت اعلام كرد كه دولت اين قانون را اجرايى نمى‌داند و در شرايط فعلى توان اجراى آن را ندارد.»

۱۰۰ هزار فيلمساز و ۴۰۰ کارگردان در ايران وجود دارد. جواد شمقدری، معاون سينمايی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ارائه این ارقام افزود: « ايران در توليد فيلم مقام سيزدهم دنيا را دارد.»
XS
SM
MD
LG