لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۸

حملات به مسيحيان در بغداد سه کشته برجای گذاشت


وزارت کشور عراق اعلام کرد که حمله به مسيحيان عراق در روز چهارشنبه دست کم سه کشته برجای گذاشته است. به گفته يک مقام وزارت کشور در این حملات، خانه ها و مغازه های مسيحيان در چند محله بغداد بارديگر با بمب های کنار جاده ای و خمپاره مورد حمله قرار گرفته است.

به گفته يکی از مسئولان وزارت کشور عراق، صبح چهارشنبه دو خمپاره و ده بمب دست ساز بسوی چند خانه و مغازه متعلق به مسيحيان پرتاب شد که این حملات سه کشته و ۲۶ زخمی برجای گذاشت.

تشییع جنازه مسیحیان کشته شده در حمله به کلیسا


روز سه شنبه نيز در اثر انفجار یک بمب در محله مسيحيان در غرب بغداد سه نفر زخمی شدند. به گزارش رویترز، مقامات امنیتی عراق می گویند که که در دو روز گذشته بیش از دوازده حمله به مناطق مسحیان در بغداد صورت گرفته است.

یکی از رهبران مسیحی عراق در گفتگویی تلفنی به رویترز گفت: «ما چه می توانیم بکنیم؟ آنها مسیحیان را در همه جا مورد حمله قرار می‌دهند. فقط می توانیم نزد خدا دعا کنیم که آنها از این جنایت دست بردارند.»

یکی از ساکنان مسیحی بغداد نیز به رویترز گفت: «تمام بدن من می‌لرزد. سرکار نرفتم و اجازه ندادم دخترم به دانشگاه برود. نمی‌دانم باید در عراق بمانم یا این کشور را ترک کنم.»

حملات به مسيحيان عراق در هفته های اخير افزايش يافته است.

در ۳۱ اکتبر، به دنبال حمله مسلحانه به يک کليسای مسيحيان در بغداد و به گروگان گرفتن عده ای در آن، دستکم ۵۲ تن کشته و ۷۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش سی ان ان، ۳۵ نفر از مسیحیانی که از جریان گروگانگیری کلیسای بغداد جان سالم بدر برده‌اند به فرانسه پناهنده شده‌اند.
XS
SM
MD
LG