لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۱

سه انفجار در بغداد، دستکم ۱۶کشته بر جای گذاشت


۱۶ نفر در بغداد بر اثر انفجار سه بمب کشته شدند.
۱۶ نفر در بغداد بر اثر انفجار سه بمب کشته شدند.

مقامات عراقی اعلام کردند که روز يکشنبه، ششم ژانويه، بر اثر انفجار سه بمب، در نقاط مختلف بغداد، دستکم ۱۶ نفر جان خود را از دست داده اند.


به گزارش خبرگزاری رويترز، يک بمب گذار انتحاری با منفجر کردن جليقه انفجاری خود در بغداد، دستکم ۱۱ تن، را درهنگام برگزاری مراسم «روز ارتش» کشته است.


هدف اين بمب گذار، گروهی از سربازان بود که در خارج از ساختمان محل برگزاری مراسم ، در حال شادمانی و رقص بوده و اسلحه خود را در هوا بلند کرده بودند.


به گفته شاهدان عینی، سربازان عراقی چند دقيقه پيش از انفجار بمب، آواز می خواندند که «امروز تروريسم کجاست؟ »


يکی از مقامات وزارت کشور عراق اعلام کرد که بر اثر این حمله، چهار مامور پليس، سه سرباز و چهار غير نظامی بر اثر اين حمله کشته شده و ۱۷ نفر نيز زخمی شده اند.


به گفته شاهدان عینی، سربازان عراقی چند دقيقه پيش از انفجار بمب، آواز می خواندند که «امروز تروريسم کجاست؟ »

يکی از خبرنگاران رويترز نيز که در محل انفجار حضور داشته از ناحيه پا زخمی شده است.


مقامات عراقی اعلام کردند که ساعاتی پس از اين انفجار، خودروی بدون سرنشين و حامل بمبی در شمال شرقی بغداد، منفجر شده و موجب کشته شدن چهار نفر از جمله يک مامور پليس شده است.


وزارت کشور عراق اعلام کرد که سومين انفجار در منطقه تجاری در مرکز بغداد اتفاق افتاده که بر اثر آن دستکم يک غير نظامی کشته و چهار نفر ديگر زخمی شده اند.


تاکنون گروه و يا فردی مسئوليت اين بمبگذاری ها را بر عهده نگرفته است ولی ارتش آمريکا و مقامات عراقی در گذشته، گروه القاعده را مسئول اصلی بمبگذاری ها در عراق دانسته اند.


در همين حال خبرگزاری سی ان ان گزارش داد که مردان مسلح اسماعيل عباس، يکی از رهبران قبايل شيعه را، در شمال شرقی بغداد کشته اند.


مقامات رسمی عراق اعلام کردند که آقای عباس از اعضای گروه مسلحی بود که برای مقابله با شبه نظاميان، در منطقه شمال شرقی بغداد، به وجود آمده بود.


شاهدان عینی به پليس گفته اند که شبه نظاميان شيعه وی را به قتل رسانده اند ولی مقامات عراقی می گویند به تحقیقات خود در مورد این قتل ادامه می دهند.



XS
SM
MD
LG