لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۱

دهها پليس در درگیری های حومه پاریس زخمی شدند


وزارت کشورفرانسه اعلام کرده است که شرايط شش نفر از مجروحين، وخيم گزارش شده است.
وزارت کشورفرانسه اعلام کرده است که شرايط شش نفر از مجروحين، وخيم گزارش شده است.

مقامات فرانسوی می گويند که درگيری بين جوانان و پليس فرانسه، در يکی از شهرهای حومه پاريس- وال دواز- برای دومين شب متوالی، ادامه یافت و حداقل ۷۷ پليس زخمی شده اند.


وزارت کشورفرانسه اعلام کرده است که شرايط شش نفر از مجروحين، وخيم گزارش شده است. تعداد زيادی خودرو و يک پاسگاه پليس نيز به آتش کشيده شده است و همچنین تعداد زيادی مغازه مورد حمله قرار گرفتند.


اين درگيری ها، از يکشنبه شب، زمانی که دو جوان ۱۵ و ۱۶ ساله موتور سوار بر اثر برخورد با یک خودروی پليس، در وال دواز، کشته شدند آغاز شد.


  • «برخی از این شورشیان به روش های جنگ چريکی شهری اطلاع دارند و از اسلحه شکاری استفاده می کنند.»
پاتريک ريبريو، از مقامات ارشد پليس فرانسه

برخی شاهدان می گويند که پليس پس از تصادف به مسير خود ادامه داده و کمکی به اين نوجوانان نکرده است. پليس می گويد که در مورد چنين ادعايی شک دارد و در حال بررسی موضوع است.



پاتريک ريبريو، از مقامات ارشد پليس فرانسه به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است که برخی از این شورشیان به روش های جنگ چريکی شهری اطلاع دارند و از اسلحه شکاری استفاده می کنند.



وی افزود: نيروهای پليس در مقابل حملاتی که به آنها می شود برای همیشه سکوت نخواهند کرد.


روزنامه فرانسوی لوموند نيز می نويسد که جوانان اهدافی را با فاصله نسبتا زيادی از يکديگر به آتش کشيده اند و اين امر، کار ماموران آتش نشانی را بسيار دشوار کرده است.


اين روزنامه می افزايد: جوانان به سوی نيروهای پليس سنگ شيشه و آهن پرتاب می کنند و پليس نيز با پرتاب گاز اشک آور و شليک گلوله های پلاستيکی به اين حملات پاسخ می دهد.


نيکلا سرکوزی، رييس جمهوری فرانسه، که در خارج از کشور به سر می برد، اعلام کرده که روز چهارشنبه در جلسه فوق العاده ای با وزيران خود در پاريس در مورد درگيری های اخير گفت و گو خواهد کرد.


گزارش ها حاکیست که زد و خوردهای دو روز گذشته در پاریس به مراتب شديدتر از درگيری های سه هفته ای پليس فرانسه با جوانان در سال ۲۰۰۵ است.


در آن سال نيز مرگ تصادفی دو جوان که تحت تعقيب پليس بودند، موجب آغاز درگيری بين پليس و جوانان شد.


XS
SM
MD
LG