لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۵

برگزاری کنفرانس بین المللی حقوق بشردوستانه در قم


حوزه علميه قم ، هلال احمر ايران، وزارت خارجه ايران و چند دانشگاه در برگزاری اين کنفرانس با مسوولين صليب سرخ همکاری کردند
حوزه علميه قم ، هلال احمر ايران، وزارت خارجه ايران و چند دانشگاه در برگزاری اين کنفرانس با مسوولين صليب سرخ همکاری کردند

کميته بين المللی صليب سرخ در روزهای چهارشنبه ۲۹ نوامبر و پنجشنبه ۳۰ نوامبر، کنفرانسی درباره اسلام و حقوق بين المللی بشردوستانه در قم برگزار کرد.


اندرياس ويگر از مسوولين کميته بين المللی صليب سرخ می گويد: موضوع اصلی اين کنفرانس در مورد قوانين و حقوق اسلامی از ديدگاه مذهب شيعه بود.


حوزه علميه قم ، هلال احمر، وزارت خارجه ايران و چند دانشگاه در برگزاری اين کنفرانس با مسوولين صليب سرخ همکاری کردند.


صليب سرخ بين المللی از بدو تاسيس خود در سال ۱۸۷۸ميلادی و در زمان های بروز جنگ، به کمک مجروحان جنگی و غيرنظاميان شتافته است. صليب سرخ در زمان جنگ ايران-عراق نيز حضوری فعال داشت.


ویگر: در اين کنفرانس در مورد اصول اوليه حقوق بشردوستانه مانند مراقبت از زخمی ها و زندانی های جنگی با صاحب نظران مذهبی صحبت شد.

به گفته آقای ويگر، در اين کنفرانس در مورد اصول اوليه حقوق بشردوستانه مانند مراقبت از زخمی ها و زندانی های جنگی با صاحب نظران مذهبی صحبت شد.


به گفته وی، در سال های اخير کميته بين المللی صليب سرخ با شخصيت ها و موسسه های معروف اسلامی همکاری داشته است.


اندرياس ويگر می افزايد کنفرانس های مشابه ای از سال ۲۰۰۵ در نقاط مختلف جهان اسلام از جمله کابل و اسلام آباد برگزار شد .


اندرياس ويگر در مورد حقوق بشردوستانه و دين اسلام، می گويد: تاکنون در بحث هايی که در اين کنفرانس ها صورت گرفته، تناقضی ميان قوانين اسلامی و حقوق بين المللی بشردوستانه نيافته است .


وی در مورد اهميت فعاليت های کميته صليب سرخ بين المللی خاطر نشان می کند که در سال های اخير بحث در مورد جنگ تمدن ها سبب شده است که بسياری از کشورهای مسلمان از غرب و جامعه بين المللی انتقاد کنند. اين امر فعاليت های صليب سرخ را در کشورهای مسلمان دشوار می کند.


XS
SM
MD
LG