لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

بلیت های هزار دلاری برای نمایش «شاه لیر» در آمریکا


نمايش «شاه لیر» ويليام شکسپير که با شرکت ايان مک کلن، هنرپيشه معروف بريتانيايی در لس آنجلس به اجرا درخواهد آمد.
نمايش «شاه لیر» ويليام شکسپير که با شرکت ايان مک کلن، هنرپيشه معروف بريتانيايی در لس آنجلس به اجرا درخواهد آمد.

بهای بليت نمايش «شاه لیر» اثر ويليام شکسپير که توسط تئاتر سلطنتی انگلستان و با شرکت ایان مک کلن، هنرپيشه معروف بريتانيايی در دانشگاه لس آنجلس به اجرا درخواهد آمد به بالای هزار دلار رسيد.


هرچند خريد بليت های گرانقيمت برای تماشای مسابقات ورزشی در آمريکا امری معمولی است و برخی از بليت های بازی های فوتبال آمريکايی - سوپر باول- به ۷۵ هزار دلار هم رسيده است اما پرداخت مبلغ ۱۷۰۰ دلار برای تماشای نمايش شکسپير بویژه در لس آنجلس امری بی سابقه است.


جمعه آينده، ۱۹ اکتبر، برای نخستين بار مهمترين گروه تئاتر بريتانيا، «رويال شکسپير تئاتر»، در غرب آمريکا و در تالار «رويس هال» دانشگاه لس آنجلس نمايش «شاه لير» ويليام شکسپير را به اجرا در خواهد آورد و قيمت بليت ها که از ماه گذشته فروخته شده اند در بازار سياه هم اکنون به مبلغی بين هزار تا ۱۷۰۰ دلار رسيده است.



پرداخت مبلغ ۱۷۰۰ دلار برای تماشای نمايش شکسپير بویژه در لس آنجلس امری بی سابقه است.

خريد بليت تئاتر با اين مبلغ تا امروز در لس آنجلس سابقه نداشته است. در اين شهر بالاترين مبلغی که برای يک برنامه هنری سنگين پرداخت می شود شرکت در ضيافت ساليانه ارکستر سمفونی لس آنجلس است که عملی در جهت کمک رسانی به هنرهای اصيل در اين شهر به شمار می رود و بهای آن ۱۵۰۰ دلار برای هر بليت است.


دليل اين شور و علاقه شديد به «شاه لير» شکسپير شايد بيش از هرچيز مدیون حضور ايان مک کلن، بازيگر تئاتر و سينمای بريتانيا باشد که در واقع يکی از برجسته ترين هنرمندان صحنه تئاتر انگلستان به شمار می رود و با ايفای نقش «ويزارد گندالف» در فيلم «ارباب حلقه ها» مورد توجه مردم در سطح جهان قرار گرفت.


اين نخستين بار پس از بيش از ۱۷ سال است که ايان مک کلن با کمپانی تئاتر سلطنتی انگلستان همکاری می کند و همزمان در دو نمايش «شاه لير» ويليام شکسپير و «مرغ دريايی» آنتوان چخوف به ايفای نقش می پردازد.


گروه تئاتر سلطنتی با اجراهای هفته آينده در دانشگاه لس آنجلس درواقع به تور آمريکايی خود که از آکادمی موسيقی بروکلين در نيويورک آغاز شد و سپس در تئاتر گوتير در مينياپوليس به اجرا درآمد خاتمه می دهد.


مک کلن که مايل نيست استقبال مردم از اين دو نمايش را در ارتباط با علاقه اين تماشاگران به نقش های سينمايی خود بداند ضمن ابراز رضايت از اين استقبال به خبرنگاران گفت: «اين درواقع نمايشگر استقبال مردم از تئاتر سلطنتی انگلستان است – قدردانی آنها از ويليام شکسپير و از کارگردان اين نمايش است که اتفاقا من هم در آن بازی می کنم.»


XS
SM
MD
LG