لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۱

مجید توکلی پس از ۱۱۵ روز انفرادی آزاد شد


مجيد توکلی (عکس تزئینی است)
مجيد توکلی (عکس تزئینی است)
مجيد توکلی، دانشجوی زندانی پلی‌تکنيک که مدت ۱۱۵ روز در زندان اوين محبوس بود، روز شنبه با تبديل قرار خود به وثيقه آزاد شد.

میلاد اسدی از اعضای شورای مرکزی طیف علامه تحکیم وحدت در گفت‌وگویی با رادیوفردا ضمن تائید این خبر گفت وثیقه آقای توکلی حدود ۶۰ ميليون تومان تعیین شده است.

به گزارش سایت امیرکبیر، وی تمامی این ۱۱۵ روز را در سلول‌های انفرادی دو بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین به سر برده است.

مجيد توکلی از ارديبهشت‌ماه سال ۱۳۸۶مدت ۱۵ماه را بر اساس پرونده «جعل نشريات دانشجويی دانشگاه اميرکبير تهران» در بازداشت به سر برد، اما در نهايت تبرئه و اوايل پاييز سال گذشته آزاد شد.

به گزارش سايت اميرکبير، مجيد توکلی در روز ۱۷ بهمن‌ماه در جريان ممانعت نيروهای امنيتی از برگزاری مراسم سالگرد مهندس بازرگان، به همراه با سه دانشجوی ديگر و اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی‌تکنيک، کوروش دانشيار، حسين ترکاشوند و اسماعيل سلمان‌پور، بازداشت شد.

اين سايت می‌افزايد: «مجيد توکلی بلافاصله بعد از بازداشت مدت ۲۵ روز را در اعتراض به بازداشت غيرقانونی و حبس خود در سلول انفرادی تنها به دليل حضور در مراسم سالگرد درگذشت مهندس مهدی بازرگان در اعتصاب غذا به سر برد.»

در ششم بهمن‌ماه، ۲۳ نماينده مجلس در تذکری به صادق محصولی، وزير کشور، که در صحن علنی مجلس قرائت شد «خواستار برخورد با ممانعت‌کنندگان از برگزاری مراسم سالگرد درگذشت مهدی بازرگان شدند.»

اما برای دومين بار نيز در پنج‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه مراسم سالگرد مهدی بازرگان در نتيجه ممانعت ماموران برگزار نشد.

يک مقام قضايی که خبرگزاری ايسنا از انتشار نام او خودداری کرد روز ۲۰ بهمن‌ماه گفت که «برگزاری مراسم مذکور غيرقانونی بوده و بدون مجوز صورت گرفته بود». او در عين حال گفت: «البته تقاضای اخذ مجوز شده بود، اما مجوزی به آنها ارائه نشد.»

ستاد برگزاری مراسم يادبود بازرگان در ۱۷ بهمن‌ماه در اطلاعيه‌ای اعتراض‌آميز اعلام کرد که «تأسف خود را از وضعيت حاکم بر کشور که حتی تشکيل يک مجلس يادبود را هم برنمی‌تابند» ابراز می‌کنند.
XS
SM
MD
LG