لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۰

سناتورهای دمکرات خواهان بحث در مورد عراق هستند


«هری رايد» رييس اکثريت سنا از حزب دمکرات می گويد که رييس جمهوری امريکا بايد به کنگره گوش دهد.
«هری رايد» رييس اکثريت سنا از حزب دمکرات می گويد که رييس جمهوری امريکا بايد به کنگره گوش دهد.

سناتورهای حزب دمکرات خواهان بحث در مورد افزايش نيروی نظامی آمريکا در عراق و تصميم «جورج بوش»، رييس جمهوری آمريکا، برای اعزام ۲۱ هزار و پانصد نفر نيروی جديد به اين کشور هستند.


دمکرات ها می خواهند مصوبه ای را به تصويب برسانند که در آن به صراحت از تصميم رييس جمهوری آمريکا برای افزايش نيرو در عراق انتقاد شده است.


در صورت تصويب، اين مصوبه بيشنر جنبه سمبليک خواهد داشت تا قابليت اجرايی. «جورج بوش» پيشتر گفته بود که وی تصميم گيرنده نهايی در اين مورد است.


روز دوشنبه، پنجم فوريه، جمهوريخواهان سنای آمريکا مانع از بحث در مورد افزايش نيرو در عراق شدند. برای تصويب چنين مصوبه ای نياز به ۶۰ رای مثبت در سنای آمريکا است ولی فقط ۴۹ سناتور از اين مصوبه پشتيبانی کرده اند.


رییس جمهوری آمریکا هدف خود را از فرستادن نيروهای جديد کنترل خشونت های قومی و فرقه ای در بغداد و استان انبار عراق اعلام کرده است.


به گزارش آسوشيتد پرس، «هری رايد» رييس اکثريت سنا از حزب دمکرات می گويد که رييس جمهوری امريکا بايد به کنگره گوش دهد و بداند که در مسير اشتباهی حرکت می کند.


برخی از سناتورهای جمهوريخواه نيز مانند «ويپ ترنت لوت»، علاقه خود را به بحث در مورد عراق اعلام کردند.


سناتورهای دمکرات خواستار بحث در مورد پيشنهاد جان مک کين، سناتور جمهوريخواه که هوادار اعزام نیروی بیشتر به عراق است و پيشنهاد جان وارنر، ديگر سناتور جمهوريخواه که مخالف فرستادن نفرات جديد به عراق است، شدند.


بسیاری از سناتورهای دمکرات مانند «باراک اوباما» و «ادوارد کندی» از پيشنهاد «وارنر» حمايت می کنند.


مذاکره بين سناتورهای آمريکايی در مورد بحث در مورد عراق روز سه شنبه نیز ادامه خواهد يافت.


رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا در روز سه شنبه، در مورد بودجه ۶۲۴.۶ ميليارد دلاری ارائه شده برای هزينه های اين وزرارتخانه، به سوالات سناتورهای آمريکايی پاسخ خواهد داد.


این برای اولین بار است که وزارت دفاع از یک سال پیش هزینه جنگ در عراق و افغانستان را برآورد کرده است.


XS
SM
MD
LG