لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۸

حمله انتحاری در افغانستان ۹ کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشت


پلیس ضد شورش افغانستان
پلیس ضد شورش افغانستان

وزارت کشور افغانستان می گوید بر اثر انفجار یک خودروی حامل بمب، روز دوشنبه، در جلال‌آباد در شرق افغانستان دستکم ۹ تن کشته و ۱۲ تن ديگر زخمی شدند.

وزارت کشور افغانستان گفته است که اين حمله انتحاری حوالی ساعت شش و بيست دقيقه صبح دوشنبه در نزدیکی یکی از پایگاه های ناتو و در مقابل یکی از ورودی های فرودگاه جلال‌آباد صورت گرفته است.


انفجا ر بمب در جلال آباد:

حمله انتحاری در جلال‌آباد ۹ کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشت
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:55 0:00

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، طالبان مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته و آن را اقدامی تلافی جویانه علیه قرآن‌سوزی خوانده است.

ناتو اعلام کرد که نیروهای این سازمان در حمله انتحاری آسیبی ندیده اند.

​هفت روز از سوزانده شدن تصادفی چند نسخه قرآن در ميان ديگر اسناد در پايگاه هوايی بگرام در افغانستان توسط نيروهای آمريکايی می‌گذرد. در اين مدت اعتراض‌های مختلفی شکل گرفته و مقامات نظامی آمريکايی و رييس جمهوری آمريکا به طور رسمی بابت اين حادثه عذرخواهی کرده‌اند.

طالبان از مردم افغانستان خواسته تمامی نيروهای غربی در اين کشور را بکشند. گزارش رويترز حاکی است در جمع معترضان روز يکشنبه در قندوز، برخی از راهپیمایان پرچم طالبان را در دست داشتند.

روز شنبه هم در وزارت کشور افغانستان تيراندازی صورت گرفت که در پی آن دو افسر آمريکايی کشته شدند. پليس افغانستان می گويد تحقيقات را ادامه داده و تا اين لحظه مشخص شده «عبدالصبور» ۲۵ ساله و مامور امنيتی پليس، يکی از اين ضاربان در وزارت کشور بوده که از صحنه حادثه فرار کرده است.

وزارت کشور افغانستان در بيانيه ای اعلام کرد فرد ياد شده تحت تعقيب است. درپی حمله روز شنبه در وزارت کشور افغانستان، ناتو تمامی نيروهای خود را از وزارتخانه‌های افغانستان فراخوانده‌است.

XS
SM
MD
LG