لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۹

طالبان ۱۱ مامور پلیس را در ولایت قندهار کشتند


نیروهای امنیتی افغانستان و سربازان ناتو بارها در قندهار مورد حمله قرار گرفته اند. (عکس: AFP)
نیروهای امنیتی افغانستان و سربازان ناتو بارها در قندهار مورد حمله قرار گرفته اند. (عکس: AFP)

مقامات امنيتی افغانستان روز دوشنبه اعلام کردند که شبه نظاميان طالبان، در حمله ای به يک پاسگاه پليس در استان قندهار، در جنوب افغانستان، ۱۱ مامور پليس را کشته اند.


امان الله خان، معاون پليس اين استان، گفت که شورشيان به پاسگاه پليس در «ارغنداب»، در ولایت قندهار، در بامداد روز دوشنبه، حمله کرده و به سوی ماموران پلیس آتش گشوده اند.


امان الله خان افزود به نظر می رسد که «شورشيان يونيفورم پليس بر تن داشتند و گزارش های اوليه نشان می دهد که يکی از ماموران پليس با شورشيان طالبان ارتباط داشته است.»


اين مقام امنيتی افغان می گويد: «شورشيان وارد پاسگاه شده و ماموران پليس را غافلگير کردند چرا که هيچ تبادل آتشی صورت نگرفته است.»


زماری بشاری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان نيز اين حمله و کشته شدن ۱۱ مامور پليس را تاييد کرد و گفت که گروه طالبان مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفته است.


پليس افغانستان در سال گذشته بارها مورد حمله شورشيان قرار گرفته است. پليس اين کشور، چه از نظر در اختيار داشتن سلاح و چه از نظر تعليمات نظامی در وضعيت ضعيفتری نسبت به ارتش اين کشور قرار دارد. آنها همچنين در گروه های کوچکی مشغول کار هستند و شبه نظاميان به راحتی می توانند به آنها حمله کنند.


مدارکی که در اختيار سازمان ملل قرار دارد، نشان می دهد که طی سال گذشته هشت هزار نفر در حملات شورشيان کشته شده اند و بيش از ده درصد از اين تعداد، يعنی دست کم ۹۲۵ نفر، ماموران پليس هستند.


روز يکشنبه نيز، چهار مامور پليس در ولایت قندهار در حالی که مشغول نابود کردن خشخاش بودند، کشته شدند. چهار پليس ديگر نیز در همين روز و در ولایت هلمند در پاسگاه بازرسی مورد حمله شورشيان قرار گرفته و جان باختند.


شبه نظاميان طالبان اکثر اوقات زمانی که به نيروهای آمريکايی و يا ناتو حمله می کنند متحمل تلفات سنگينی می شوند.


طالبان حملات خود را به ارتش افغانستان که قدرت نظامی اش در حال افزايش است کاهش داده اند.


XS
SM
MD
LG