لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۰

عراقچی: توافق بدون غنی‌سازی مورد پذيرش نخواهد بود


عباس عراقچی، معاون وزير امور خارجه و عضو تيم مذاکره کننده ايران در نشست ژنو، روز پنجشنبه گفت: «هيچ توافقی که در آن غنی‌سازی از ابتدا تا انتها وجود نداشته باشد مورد پذيرش نخواهد بود».
وی افزوده است: «تا وقتی اعتماد مجدد بازسازی نشود قادر به ادامه مذاکرات سازنده نخواهيم بود».
شورای امنیت تاکنون با تصویب چهار قطعنامه تحریمی از تهران خواسته تا غنی سازی را متوقف کند ولی ایران تاکنون این درخواست را رد کرده و غنی سازی را حق خود می خواند.
به گزارش خبرگزاری مهر، عراقچی گفت: «ما دو مذاکره خیلی مفیدی را با دوستان چینی و روسی خود داشتیم و همین طور یک دور مذاکره و یا ملاقات مفصل با سه کشور اروپایی با همدیگر و یک ملاقات خیلی مختصر با هیات آمریکایی چون خیلی دیروقت شده بود ملاقات مختصر بود و ممکن است اگر لازم شود امروز ادامه پیدا کند.»
سخنان آقای عراقچی در حالی بیان می شود که سومین دور از مذاکرات اتمی ژنو میان مذاکره‌کنندگان ایرانی و نمایندگان گروه ۵+۱ روز پنجشنبه،۳۰ آبان، با هدف رسیدن به توافقی هرچند مقدماتی بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سر گرفته شد. رادیو فردا این دور از مذاکرات را لحظه‌به‌لحظه و همزمان پوشش می‌دهد.


مذاکرات ژنو ۳؛ دیدار ظریف با اشتون
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:21 0:00

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز پنجشنبه، با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش تلويزيون دولتی ايران، وی تصريح کرده است: «تحريم های نفتی و بانکی بخشی از مذاکرات و اقدامات طرف مقابل در گام اول خواهد بود».
یک منبع نزدیک به هیات ایرانی در مذاکرات ژنو به خبرگزاری اینترفاکس گفته که «اگر فرانسه و گروه پنج به علاوه یک در کل، بر شرایط پیشین خود اصرار بورزند سخت است ایران چنین مسئله‌ای را بپذیرد».
در همین حال، جان کری، وزير خارجه آمريکا، روز چهارشنبه با اشاره به مذاکرات ژنو گفت ما توافقی را که به نگرانی های اصلی ما نپردازد قبول نخواهيم کرد.
آقای کری گفت در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسد، این نتیجه به این معنا نیست که ما به ایران اجازه می دهیم زمان بخرد.
وی افزود این مذاکرات بهترین فرصت در یک دهه، برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران است.
XS
SM
MD
LG