لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۴

آرش از «ملودی» و «بلوچی» می‌گوید


آرش در مسابقه جهانی يوروويژن سال ۲۰۰۹
آرش در مسابقه جهانی يوروويژن سال ۲۰۰۹
راديو فردا برای اولين بار آخرين کار آرش خواننده بين المللی موزيک پاپ ايران را پيش از پخش جهانی آن از برنامه صبحانه با خبر پخش کرد،آرش که تقريبا دوسال از توليد و پخش آخرين آلبومش "دنيا" می گذرد در اين مدت چند تک آهنگ را به بازار موزيک عرضه کرده و به تازگی در يک فيلم سينمايی همراه با بهروز وثوقی حضور داشته است، او در گفت و گويی با رادیو فردا از آخرين کارهای هنری اش گفته است:
آخرين آلبوم من سه سال پيش بيرون آمد. در حال حاضر روی آلبوم بعدی ام کار می کنم. که اگر خدا بخواهد سال ديگر ميبيرون می آيد.
حال و هوای کلی آلبوم چطور است؟
تا حالا يک آهنگ از اين آلبوم جديدم بيرون دادم. همان آهنگ Broken Angels است و آهنگ بعدی ام يک آهنگ است به نام «ملودی» که به زودی بيرون می آيد.فرق اين آلبوم تازه اين است که بيشتر الکترونيک است. بيشتر موسيقی رقص است. ولی کلا همان عناصری که در موزيک من استفاده می شود،‌ آنها را هنوز استفاده می کنم. و همين که استيل موزيک من شرقی است و اين يکی از کليدهايی بوده که مرا در جامعه غير ايرانی معرفی کرده است.
جالب اين است که شايد آرش تنها کسی باشد که روی ويدئوهايش هم يک وسواس عجيبی دارد. يعنی ويدئوهايت تقريبا فرق دارد، خودت در آن ها بازی می کنی و در ويديوهايت در چند کاراکتر ظاهر می شوی...
کلا هدف اصلی من اين است که يک لبخند روی لبان مردم بياورم. همه روزهای بد داريم ولی کلا قصد موزيک من اين است که مردم را شاد کنم.
شايد همين نقش هايی که بازی کردی در ويديوهايت باعث شد که پايت به سينما هم باز شود.
فکر می کنم. فکر نکنم هنرپيشه خوبی باشم ولی يک جوری راهم باز شد...
چطوری شد که رفتی اصلا توی کار سينما و آن هم جلوی آرتيست های بزرگی مثل بهروز وثوقی، مونيکا بلوچی...؟ خيلی حرف است.
بله. من با آقای بهمن قبادی که کارگردان است دوست هستيم و بعضی موقع ها تلفنی حرف می زنيم. من بعضی وقتها، وقتی در زمينه موزيک کمک احتياج دارم با ايشان مشورت می کنم. ايشان هم وقتی برای فيلم هايش کمک احتياج دارد با من مشورت می کند. به من سال پيش گفتند اگر دوست داری ، يک فيلم دارم دوست دارم در اين فيلم باشی و فکر می کنم يک رل خوبی برايت دارم. و من گفتم که چه رلی است؟ گفت رل يک بچه شری است! گفتم که خيلی خب باشد. گفت پدرت هم بهروز وثوقی است در اين فيلم و مادرت هم مونيکا بلوچی است. گفتم واوو... (می خندند) حتما!
ديگر چه از اين بهتر!
بله. چه از اين بهتر. اتفاقا با آقای بهروز وثوقی همين ديشب حرف زدم و الان سانفرانسيسکو هستند و چقدر اين مرد آدم خوبی و انسانی است. واقعا يک افتخار بود برای من که چند ماه در کنار ايشان باشم و ايشان را بشناسم.
آرش، اصلا کارهای قبلی بهروز وثوقی را در سينما ديده بودی مثل قيصر ؟
بله. من همه فيلمهايشان را ديدم.
چطور بود کار کردن با بهروز؟
خيلی سخت بود. يکی از سخت ترين صحنه های فيلم را همان روزهای اول برای من گذاشتند که يک صحنه ای بود که ما با هم ديالوگ داشتيم . آن طوری که ايشان به من نگاه می کرد من اصلا نمی دانستم گريه کنم با بخندم. هول کرده بودم حسابی و بهروز يک لحظه گفت فيلمبرداری نکنيد و با من صحبت کرد و گفت آرام باش و اصلا فکر نکن که چه کسی جلويت نشسته و برو توی يک حس ديگر ، برو به يک اتفاق بدی که در زندگی برايت افتاده فکر کن و به من نگاه کن. کلا اين فيلم يک فيلم خيلی جالب هنری شد. فيلم بسيار سياهی است.
مونيکا بلوچی چطور بود؟
او هم مادر خوبی بود در فيلم!...
جدا از فيلم دارم می گويم.
خيلی خوب بود. خيلی خانم باحال و خوبی بود و چطور می گويند... می گويند هرچه ستاره بزرگتر است قر و اطوارش کمتر است. اينطور می گويند؟!
واقعا هم همينطور است. خيلی خودمانی بود. يک بچه کوچک هم داشت. يک دختر خيلی خوشگل ۱۲ ماهه. ما بيشتر با هم بوديم. می نشستيم حرف می زديم و چون نقش مادر من را بر عهده داشت، به همين خاطر بيشتر با هم صحبت می کرديم تا بيشترخودمانی شويم . و وقتی جلوی دوربين بوديم خيلی راحت تر بوديم.
فيلم به زبان انگليسی است؟
اولا اين فيلم زياد ديالوگ ندارد. فيلم هم به زبان فارسی هم ترکی و هم انگليسی است ،خلاصه به چند زبان است ،حتی مونيکا فارسی صحبت می کند. فارسی ياد گرفته است. خودم هم با او فارسی تمرين می کردم.
برگرديم به موسيقی و دنيای موسيقی. به ويژه کار اخيرت. بعد از سه سال وقتی به آلبوم دنيا نگاه می کنی،‌ اين آلبوم آنطوری که دلت می خواست فکر نکنم توانست توی بازار موفق شود مثل آلبوم قبلی ات، قبول داری ؟
خب هميشه در آلبوم شماره يک وقتی که يک استيل جديد در کارت می آوری بيشتر می گيرد. ولی خب تک آهنگ ها در آن آلبوم بعضی هايشان حتی شايد بيشتر هم گرفت. مثلا تک آهنگ آهنگ Pure Loveمن که يکی از بزرگترين هيت ها ی (تک خال )من بود. حتی خود آهنگ دنيا خيلی خوب شد. يعنی کلااز آلبوم شماره دو خيلی راضی بودم.
يک مقدار ترانه هايت هم قبول کن که فرق داشت. به خاطر اين که تو اين دفعه با شاهکار بينش پژوه همکاری کرده بودی،‌ ترانه ها يک مقدار سنگين تر شده بود نسبت به کارهايی که خودت می گفتی.
بله ،آخر آدم نمی داند به چه کسی گوش بدهد. از اين ور بايد به خارجی ها گوش بدهم که با کمپانی وارنر موزيک که کار می کنم ،يک آهنگ می خوانم می گويند لغت هايت توی گوش ما سخت است نمی توانند تکرار بکنند چون زبان فارسی بلد نيستند. از آن ور به طرفداران هموطنم گوش می دهم که می گويند بعضی موقع شعرهايت زياد سنگين نيست. آلبوم دوم شعرهايم را يک ذره سنگين تر کردم که به نظر خودم... نمی دانم! ولی الان برگشتم کلا روی کار اولی ام. ديگر زياد به حرف کسی گوش نمی دهم. همانطور که آلبوم اولم را کار کردم با همان احساسی که خودم داشتم کار کردم. چون خودم آهنگ هايم را تنظيم می کنم، ملودی ها در می آورم وحتی خيلی از شعر ها را خودم می نويسم. بهتر همين است که خودم و همکارانم بنشينيم و چيزی که ته دل خودمان می گويد همان کار را بکنيم.
البته خوب قطعا کارهايی هم که با شاهکارداشتی موفق بود. مثل همان کاری که برای فوتبال خوانده بودی.
بله. بله. آقای شاهکار گل که خيلی کمکم کرد. واقعا دستش درد نکند. شعر ايران ايران را برايم نوشت که آن هم در آلبوم ۲ ام بود که يکی از آهنگ های خيلی...
واقعا هيت شد آن هم.
بله هيت شد. در مارکت ايرانی هيت شد. در مارکت اين ور نه.
از همکاری هايت هم يک مقدار بگو. تو تقريبا با بيشتر خواننده های زن که در کشورهای مختلف هستند آهنگ خواندی. از اسلواکی بگير تا بيا برس نمی دانم روسيه. اين همکاری چيست؟
راستش را بگويم من خودم انتخاب نمی کنم فقط با زن بخوانم. اينها می گويند يک مرد و يک زن ترکيب خوبی است. اتفاقا همين آخر گفتم-موضوع شگی هم شد- دوست دارم با يک خواننده مرد بخوانم. آهنگ جديد من که هفته ديگر در بازار می آيد اسمش ملودی است که خودم خواندم.
اتفاقا صحبت کار جديدت را کردی. يک ابتکاری هم مثل ايندر ويديوی اين کار به خرج دادی.
بله. اين ويدئو را تقديم می کنم به همه طرفدارانم و همه مردم عزيز.در اين ويدئو قرار است طرفدارانم حضور داشته باشند. تبليغات اين ويديو از چند روز ديگر در تلويزون ها و همه می توانند بروند در وب سايت من arash.com، آهنگ را دانلود کنند از خودشان فيلمبرداری کنند و روی آهنگ بخوانند. خلاصه ما از صدا استفاده نمی کنيم،‌ فقط از تصوير آن ها استفاده می کنيم. اگر نمی توانيد بخوانيد مساله ای نيست. ويدئوهای باحال را انتخاب می کنيم ودر اين ويدئو می گذاريم. خسته ام شدم اينقدر خودم در ويدئوهايم بودم...
البته معمولا در ويديوهايت خودت فقط نيستی،‌ دخترهای خوشگل هم هستند معمولا!
خوب خودمان که خوشگل نيستيم، دختر خوشگل می گذاريم که ويديو خوشگل شود ديگر!
XS
SM
MD
LG