لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۱

نتایج روز دوم بازی های آسیایی دوحه


وانگ کیون از تیم فوتبال بانوان چین از کمندانوتسارا( چپ ) از تایلند می گریزد.
عکس: سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا
وانگ کیون از تیم فوتبال بانوان چین از کمندانوتسارا( چپ ) از تایلند می گریزد. عکس: سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا

در مسابقه های فوتبال بازی های آسيايی، بانوان مدعی قهرمانی - تيم های چين، کره شمالی و ژاپن - با پيروزی های درخشان گام نخست را محکم برداشتند.


کره شمالی، مدافع عنوان قهرمانی، تيم ويتنام را پنج برصفر به سختی شکست داد، چين هفت بر صفر تايلند را از پای در آورد، ژاپن ۱۳ بر صفر اردن را به سختی شکست داد و کره جنوبی دو بر صفر چين تايپه را از سر راه برداشت.


پیروزی بانوان شطرنج باز ایرانی


در مسابقات شطرنج پانزدهمين دوره بازيهای آسيايی، دو شطرنج بازايرانی بر حريفان خود پيروز شدند و يک ملی پوش ديگر در مقابل رقيب خود مساوی کرد.


آتوسا پورکاشيان، شطرنج بازی از سريلانکا را شکست داد و الشن مرادی برحريف خود از بحرين پيروز شد.


احسان قائم مقامی ديگر شطرنجباز ايرانی، در قسمت مردان با شطرنج بازی از مغولستان به تساوی رسيد.


الشن مرادی در دور دوم با شطرنج بازی از هند رو به رو می شود، قائم مقامی با شطرنج باز سوری پيکار می کند و آتوسا پورکاشيان با حريفی از کشور برونی به مبارزه خواهد پرداخت.


بانوان ايران درتير اندازی تيمی « تراپ » هفتم شدند


تيم تيراندازی بانوان ايران در رقابت های تيمی بخش «تراپ» بازی های آسيايی درمکان هفتم قرار گرفت.


تيم ايران با ترکيب سپيده سيرانی ، معصومه اميری و نهلا ابومنصور پای به رقابتهايی گذاشت، که در پايان تيمهای چين ، کره جنوبی و هندوستان به ترتيب به مقامهای اول تا سوم دست يافتند.


در رقابت های انفرادی، نهلا ابومنصور با ۶۷ امتياز دهم شد، سپيده سيرانی با کسب ۵۶ امتياز در مکان نوزدهم قرارگرفت و معصومه اميری با ۴۸ امتياز درجايگاه بيست و هشتم ايستاد.


اولين مدال ايران برای رودکی


محمد رضا رودکی بعد از پيروزی بر يک جودوکار اهل کره جنوبی نخستين مدال کاروان ورزشی ايران در بازيهای آسيايی ۲۰۰۶ دوحه را به دست آورد.


پس از اين پيروزی ، رودکی به مسابقه پايانی به اضافه ۱۰۰ کيلو گرم جودو راه يافت تا بر سر مقام قهرمانی و مدال طلا با ياسوکی هونی يتا، حريفی خوش سابقه و قدراز ژاپن، پيکار کند.


ياسوکی هونی يتا ، کاپيتان تيم ملی جودوی ژاپن، که در بازيهای آسيايی دوره پيش در بوسان، با پيروزی بر محمود ميران در مسابقه پايانی، صاحب مدال طلا شد، حريف رودکی در مسابقه قهرمانی در دوحه خواهد بود.


ياسوکی هونی يتا در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ به ترتيب به مقام قهرمانی و نايب قهرمانی جهان رسيده است. رودکی، مدعی ايرانی اين دوره از بازی ها، بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم ايپون از تايلند را ضربه فنی کرد . در مرحله نيمه پايانی نيز چونگ سونگ از کره جنوبی را شکست داد ودر پی آن به مسابقه پايانی رسيد.


در وزن زیر۱۰۰ کيلوگرم، عباس فلاح، برنده مدال برنز بازيهای دوره پيش، بعد از شکست در دور اول از ساتوشی ازژاپن ، سرانجام به مقام پنجم رسيد.


دومين مدال ايران را سهرابی گرفت


مهدی سهرابی در دوچرخه سواری، کاروان ورزشی ايران را صاحب مدال نقره کرد. سهرابی در مسابقه دوچرخه سواری استقامت به مسافت ۱۵۶۴۰۰ متر، بعد از دوچرخه سوارهنگ کنگی با زمان سه ساعت و ۴۵ دقيقه و دو ثانيه به خط پايان رسيد.


دوچرخه سواری از کره جنوبی سوم شد و حسين عسگری ، کاپيتن تيم دوچرخه سواری ايران، در رده هفتم فرار گرفت .


خبرهايی از کشتی فرنگی


برای حضور در مسابقه های کشتی فرنگی بازيهای آسيايی، رضا زيدوند، فرنگی کار وزن ۹۶ کيلوگرم جانشين مهدی شربيانی در سنگين وزن شد.


خبر گزاری ايسنا گزارش داد که به دنبال مصدوميت در تمرينا ت يکشنبه سوم دسامبر مهدی شربيانی، فرنگی کار وزن ۱۲۰ کيلوگرم اعزامی به بازيهای آسيا يی و همچنين به خاطر تزريق کورتون در زمان مصدوميت، تصميم بر اين گرفته شده است تا شربيانی به دوحه اعزام نشود.


XS
SM
MD
LG