لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۵

جولیان آسانژ: فيس‌بوک ابزار جاسوسی است


جوليان آسانژ
جوليان آسانژ
جوليان آسانژ موسس وب سايت افشاگر ويکی ليکس در مصاحبه اخير خود با سايت «راشين تودی» گفت: «فيس بوک تنفر آميز ترين ابزار جاسوسی است که تاکنون خلق شده است.»

به گفته آقای آسانژ فيس بوک يک گنجينه اطلاعاتی بسيار بزرگ از نام و سوابق افراد است که کاربران آن را به شکل داوطلبانه در اختيار اين شبکه اجتماعی قرار می دهند ولی اين ابزار توسط دستگاه های امنيتی و اطلاعاتی آمريکا مورد بهره برداری قرار می گيرد.

جوليان آسانژ در بخش ديگری از مصاحبه خود با « راشا تودی» می گويد:« هر کس که نام و مشخصات دوستان خود را به شبکه اجتماعی « فيس بوک» اضافه می کند بايد بداند که به شکل رايگان در خدمت دستگاه های اطلاعاتی آمريکاست و اين گنجينه اطلاعاتی را برای آنها تکميل می کند.»

جوليان آسانژ مدعی نيست که دستگاه های اطلاعاتی آمريکا شبکه اجتماعی فيس بوک را می چرخانند ولی به عقيده وی دسترسی اين دستگاه های اطلاعاتی به اطلاعات ذخيره شده در فيس بوک آن را به يک ابزار خطرناک بدل کرده است.

جوليان آسانژ می گويد:« موضوع اين نيست که «فيس بوک» را دستگاه های اطلاعاتی آمريکا هدايت می کنند. مسئله اين است که دستگاه های اطلاعاتی آمريکا می توانند با روش های حقوقی و يا سياسی اين شبکه اجتماعی را تحت فشار قرار دهند.»

جوليان آسانژ در بخش ديگری از مصاحبه خود به مدارک و اسناد محرمانه دولت آمريکا که توسط « ويکی ليکس» افشا شده اند اشاره کرده و گفت که مدارک بسيار مهم هنوز برملا نشده اند.

آقای آسانژ گفت:« ما تاکنون فقط مطالب مخفی و طبقه بندی شده را افشا کرده ايم . تاکنون اسناد بسيار محرمانه به دست ما نيافتاده است. مطالب و مدارک واقعا شرم آور و بسيار مهم و جدی هنوز در اختيار ما قرار نگرفته ولی يک چنين مطالبی واقعا وجود دارد.»

جوليان آسانژ در پايان اين مصاحبه با حمله شديد به صنعت رسانه های گروهی گفت که اخبار و مطالب آنها به شدت کنترل شده و غيرواقعی هستند و عملا برای جلوگيری از وقوع جنگ و يا برکنار کردن دولت ها و سياستمداران فاسد و خودکامه کاری انجام نمی دهند.

آقای آسانژ افزود:« به نظر من رسانه های گروهی موجود در کل آنقدر بد هستند که گاه آدم فکر می کند شايد بدون وجود آن ها ما می توانيم دنيای بهتری داشته باشيم.»
XS
SM
MD
LG