لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۱

۱۶۵ نفر براثر سقوط بهمن در افغانستان جان باختند


سربازان افغان در استان پروان برای نجات قربانبان بهمن تلاش می کنند.
سربازان افغان در استان پروان برای نجات قربانبان بهمن تلاش می کنند.
مسئولان وزارت بهداشت افغانستان چهارشنبه اعلام کردند که نيروهای امدادگر تاکنون اجساد ۱۶۵ نفر از زير بهمن بيرون آورده شده است.

سقوط بهمن روز دوشنبه، گذرگاه کوهستانی سالنگ را که کابل را به شمال اين کشور وصل می کند، را بست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ثريا دليل، سرپرست وزارت بهداشت افغانستان به خبرنگاران گفت صدها تن نيز از سرگردانی در برف و بوران نجات يافته اند.

يکی از عکاسان خبرگزاری فرانسه در افغانستان گفت که سقوط بهمن تعداد زيادی از خودروها را به دره پرت کرده است و دستکم ۹ خودروی شخصی و دو اتوبوس در ته دره ديده می شوند.



اين عکاس افزود سربازان، پليس و نيروهای امدادگر در ولایت پروان، با بيل و وسايل ابتدایی مشغول پارو کردن برف برای نجات افرادی هستند که زير برف مانده اند.

ژنرال احمد ضيا از مقامات پزشکی ارتش افغانستان پيشتر روز چهارشنبه اعلام کرده بود که ۶۸ نفر کشته شدند. يکی از مقامات محلی نيز گفت دستکم ۱۴ نفر که در يک اتوبوس گير افتاده بودند نجات يافتند.

وی افزود اين يک معجزه است که اين افراد که ۳۷ ساعت زير برف دفن شده بودند زنده مانده اند. وزارت دفاع افغانستان نيز اعلام کرد که حدود ۱۵۰۰ نفر تاکنون نجات يافته اند.

در افغانستان سقوط بهمن های مرگبار امری نادر در زمستان است و معمولا در بهار وقتی که برف ها شروع به آب شدن می کند سقوط بهمن اتفاق می افتد.

ازمری بشری، نيز سخنگوی وزارت کشور افغانستان در يک کنفرانس خبری گفت که عمليات نجات به شدت جريان دارد.
XS
SM
MD
LG