لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۵

عماد بهاور آزاد شد


 عماد بهاور
عماد بهاور
عماد بهار ،روز یکشنبه، دهم خرداد ماه، با قید قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد. وی در ششم خرداد سال جاری به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و به مدت ۹۶ ساعت روانه زندان اوین شده بود.

پیشتر، فریده غیرت، وکیل مدافع عماد بهاور، عضو پویش موج سوم، ستاد ۸۸ و نهضت آزادی ایران، روز شنبه در گفتگو با رادیو فردا اعلام کرده بود که قرار آزادی موکلش با کفالت صادر شده و قرار است که این فعال سیاسی روز یکشنبه آزاد شود.

آقای بهاور چهارشنبه گذشته در محل کار خود توسط مأموران دادگاه انقلاب تهران بازداشت شد و بر اساس گزارش‌ها، مأموران اقدام به تفتیش منزل آقای بهاور و توقیف رایانه و پاره‌ای از لوازم شخصی او کردند.

به گزارش سایت امیر کبیر، عماد بهار پس از آزادی به همراه تنی چند از اعضای شاخه جوانان نهضت آزادی ایران به دیدار محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران رفت و توضیحاتی از نحوه بازداشت و انتقال به زندان اوین ارائه کرد.

به گزارش این سایت، ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی و وزیر خارجه سابق ایران، از آزادی عماد بهاور ابراز خشنودی کرد.

آقای یزدی همچنین گفت که امیدوار است که مهدی معتمدی مهر، دیگر عضو بازداشت شده نهضت آزادی ایران هر چه سریعتر آزاد شود.

بازداشت آقای بهاور، انتقادهایی را از سوی تشکل‌های حامی میرحسین موسوی، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری، به دنبال داشته است.

از جمله، قربان بهزادیان نژاد، رییس ستاد آقای موسوی، روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بازداشت عماد بهاور اعتراض کرد.

آقای بهزادیان‌نژاد با اشاره به آنچه اعمال محدودیت‌های غیرقانونی به شیوه‌های گوناگون بر فعالیت‌های انتخاباتی از سوی برخی مراجع و افراد نامید، گفت: «ناپسندی این تضییقات آنجا که به آ‌زار شهروندان منجر شود دوچندان است و نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.»

گروه‌های پویش موج سوم و ستاد ۸۸ نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای بازداشت آقای بهاور را مورد انتقاد قرار داده بودند.
XS
SM
MD
LG