لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۳

مشخصات ۴۰ ميليون کارت بانکی در آمریکا دزدیده شد


هکرها با استفاده از نرم افزارهای کامپيوتری توانسته اند وارد سيستم اطلاعاتی برخی از فروشگاه ها و بانک ها شده و مشخصات کارت های اعتباری را بدزدند.(عکس: AFP)
هکرها با استفاده از نرم افزارهای کامپيوتری توانسته اند وارد سيستم اطلاعاتی برخی از فروشگاه ها و بانک ها شده و مشخصات کارت های اعتباری را بدزدند.(عکس: AFP)

مقام های قضايی آمريکا ۱۱نفر را متهم به دزديدن و فروش مشخصات بيش از ۴۰ ميليون کارت اعتباری و بانکی، از دست کم نه فروشگاه اين کشور کرده اند.


وزارت دادگستری آمريکا گفته است که این حادثه احتمالا مهمترين حمله هکرها به سايت های اينترنتی در تاريخ اين کشور است.


مقام های آمريکايی می گويند: اين ۱۱ نفر جزء یک شبکه بين المللی هستند و سه نفر از این هکرها آمريکايی، دو نفر چينی، سه نفر از اوکراين، يک نفر از بلاروس و سه نفر ديگر از استونی هستند.


اين سارقين هويت متهم شده اند که مشخصات کارت های اعتبار دزديده شده را در سرورهای کامپيوتری در چند کشور مختلف از جمله اوکراين پنهان می کردند.


مايکل موکيزی، دادستان کل آمريکا در اين مورد گفته است که تاثير منفی چنين سرقتی می تواند سال ها در زندگی قربانی ها ادامه پيدا کند.


مايکل جی سوليوان از مقامات قضايی آمريکا نیز به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است: «ما هنوز نتوانستيم مشخصات تمامی افرادی را که شماره کارت بانکي شان دزديده شده پيدا کنيم. احتمالا بسياری از آنها هنوز اطلاع ندارند که چه اتفاقی افتاده است.»


وی افزود: عمليات وزات دادگستری و سازمان های امنيتی آمريکا برای شناسايی اين باند بين المللی از اواخر سال ۲۰۰۶ آغاز شد.


اين افراد با استفاده از نرم افزارهای کامپيوتری توانسته اند وارد سيستم اطلاعاتی برخی از فروشگاه ها و بانک ها شده و مشخصات کارت های اعتباری را بدزدند.


فروشگاه هايی چون تی جی ايکس، ، بارنز اند نوبل و فروشگاه کفش دی اس دبليو مورد هدف سارقين قرار گرفته اند.


مايکل چرتوف، وزير امنيت داخلی آمريکا نيز، اعلام کرده است که اين شبکه بين المللی در اروپای شرقی، چين، فيليپين و تايلند فعال است و بسياری از سارقين مشخصات کارت های اعتباری خارج از مرزهای آمريکا هستند.


آقای چرتوف افزوده است: سرقت هويت اشخاص و مشخصات کارت های اعتباری فعاليتی جنايتکارانه است ولی امنيت ملی آمريکا را تهديد نمی کند.


وزير امنيت داخلی آمريکا گفت: اين ماجرا نشان می دهد که تا چه حد در قرن بيست و يکم ما با چنين مشکلاتی روبرو خواهيم بود.


در همين حال مقام های قضايی اعلام کردند که يکی از دستگير شدگان شخصی به نام آلبرتو گونزالس است که برای سازمان های امنيتی آمريکا خبرچينی می کرده است.


احتمال دارد وی به حبس ابد محکوم شود.


XS
SM
MD
LG