لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۹

سه شکست پیاپی برای بسکتبال جوانان ایران


عکسی از مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران و تیم ملی روسیه. عکس تزئینی است.
عکسی از مسابقه تیم ملی بسکتبال ایران و تیم ملی روسیه. عکس تزئینی است.
تيم ملی بسکتبال جوانان ايران در رقابت های قهرمانی جهان در اوکلند نيوزيلند از تيم ملی جوانان فرانسه ۸۶ بر ۶۸ شکست خورد و با توجه به شکست های پيشين خود در برابر آمريکا و مصر، از راهيابی به مرحله ۱۲ تيم برتر بازماند.

در پيکار با فرانسه ايران در زمان يکچهارم نخست ۲۳ بر ۲۱ از حريف جلو بود، اما در سه وقت بعدی فرانسه برتری نشان داد.

در جمع ۱۶ تيم راهيافته به اين رقابت ها ايران به عنوان قهرمان آسيا در گروه دوم با قهرمانان آمريکای شمالی، آفريقا و فرانسه پيکار کرد. اين رقابت ها در تالار مجموعه ASB اوکلند انجام می شود.

در مسابقه ديگر گروه دوم آمريکا با پيروزی ۱۱۲ بر ۵۵ مصر سرگروه شد و فرانسه در رده دوم قرار گرفت. ايران دوشنبه هفتم ژوييه با تيم ملی جوانان آنگولا بازی می کند که در گروه اول چهارم شد.

تيمهای ديگر اين مرحله دو تيم آسيايی سوريه و قزاقستان هستند. برنده مسابقه ايران با آنگولا با برنده دو تيم آسيايی برای مقام سيزدهم بازی خواهند کرد.

فيبا (سايت رسمی فدراسيون بين المللی بسکتبال) در مسابقه مقدماتی از پيروزی مصر بر ايران به عنوان شگفتی عنوان کرده است. به نوشته اين سايت مصر حرف اول رقابت های روز دوم اوکلند را زد. اين تيم مسابقه باخته را به پيروزی بر ايران بدل کرد.

آنان که تا پايان وقت سوم ۱۰ امتياز عقب بودند با درخشش عمرو شريف، بازيکن گارد، در فاصله ثانيه های پايانی با سه پرتاب از راه دور بازی را مساوی کردند و به وقت اضافی کشاندند. شريف در اين مسابقه ۳۰ امتياز و ۱۳ ريباند داشت.

در وقت اضافی مصر ۱۱ بر هفت برتری يافت تا با پيروزی ۹۵ بر ۹۱ به رده سوم گروه و صعود به دور بعد اميدوار شود.

آمريکا ۷۱ بر ۵۵ فرانسه را شکست داد. جالب اين که آمريکا در هر سه پيروزی خود به ايران، فرانسه و مصر هرکدام ۵۵ امتياز داد.

تيم ملی بسکتبال جوانان ايران به سرمربيگری نيوشا رايچوويچ در تابستان سال پيش به کسب مقام قهرمانی آسيا دست يافت و جواز حضور در اين مسابقه ها را پيدا کرد. به همراه ايران تيم های ملی جوانان سوريه و قزاقستان هم به اين رقابت ها راه يافتند.

جيمی ديکسون، سرمربی تيم آمريکا در پايان مسابقه با ايران گفت: «من تحت تاثير بازی ايران قرار گرفتم. بازيکنان اين تيم تا پايان با همه وجود جنگيدند و همچنين پرتابهای ارزشمندی تا آخر بازی داشتند. فکر می کنم ما از بازيکنان زيادی استفاده کرديم . ما هميشه از همه ۱۲ بازيکن خود استفاده می کنيم تا خستگی برای بازيکنان تيم مساله نشود.»

ايران در هر سه مسابقه آغازی خوب داشت، اما از نظر قدرت بدنی کم کم تحليل رفت.
XS
SM
MD
LG