لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۰

۱۸ نفر در تصادف دو قطار در بلژيک کشته شدند


بر اثر تصادف دو قطار در نزديکی شهر بروکسل، پايتخت بلژيک، که در اولين ساعات بامداد دوشنبه روی داد حداقل ۱۸ نفر کشته شدند.

به گفته مقامات بلژيکی اين تصادف احتمالا به خاطر شرايط نامناسب ناشی از ريزش شديد برف در حومه شهر هال واقع در ۱۵ کيلومتری جنوب غربی بروکسل روی داد. براثر اين سانحه حرکت قطارهای سريع السير از بروکسل به سمت لندن و پاريس نيز متوقف شده است.

سانحه حدود ساعت ۸ و ۳۰ دقيقه به وقت محلی روی داد و با وجود آغاز سريع عمليات نجات تا چند ساعت بعد هنوز تعدادی از مسافران در واگن های آسيب ديده گرفتار مانده بودند.

منابع محلی پيشتر گفته بودند حداقل ۲۰ نفر کشته و بيش از ۱۰ نفر زخمی شده اند. راه آهن بلژيک که اين خطوط را اداره می کند اعلام کرده که برای اعلام نظر قطعی در مورد دلايل و چگونگی وقوع اين تصادف زود است. به گفته اين شرکت رقمی بين ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در اين دو قطار در حال سفر بودند.

به گزارش رويترز، يک سخنگوی راه آهن بلژيک گفت هنوز رقم دقيق تلفات و مجروحان را نمی توان اعلام کرد چون عمليات نجات به پايان نرسيده و تعدادی از مسافران در واگن ها هستند.

بر اثر تصادم روی در روی اين دو قطار واگن های جلويی در هوا معلق مانده و خطوط انتقال برق راه آهن در اين نقطه به شدت آسيب ديده است.

يک شاهد عينی به خبرگزاری ها گفته است:« دو واگن اول به طور کلی منهدم شده اند. من در واگن بعدی بودم که به پهلو واژگون شد . مسافران روی همديگر ريخته و عده زيادی زير دست و پا مانده بودند. هوايی برای تنفس نبود و زنان و کودکان فرياد می کشيدند.»

براثر وقوع اين سانحه حرکت بخش زيادی از قطارها در شبکه راه آهن بلژيک متوقف شده و برنامه حرکت قطارهای سريع السير از شهر بروکسل به مقصد لندن و پاريس نيز معلق شده است.
XS
SM
MD
LG