لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۴

فيلم کوتاه سوئدی، برنده خرس طلايی برلين


پوستر جشنواره برلین
پوستر جشنواره برلین
در حالی که شصتمين دوره از جشنواره فيلم برلين به پايان خود نزديک می‌شود، هيات داوران بخش فيلم‌های کوتاه چهارشنبه شب برندگان خرس طلايی و خرس نقره‌ای ويژه هيات داوران در سال ۲۰۱۰ را اعلام کرد.

جايزه خرس طلايی اين دوره از جشنواره برلين در بخش فيلم‌های کوتاه به فيلم «سرقت بانک» ساخته روبن اوستلوند از سوئد رسيد.

جايزه خرس نقره‌ای ويژه هيات داوران را هم شای ميدزينسکی از اسرائيل با فيلم هايريدا از آن خود کرد.

در همين حال جايزه داد (دی ای ای دی) برای فيلم کوتاه هم به يک فيلمساز رومانيايی رسيد به نام آدريان سيتارو که امسال با فيلم کوليويا در برلين حاضر شده است.

اين جايزه در واقع يک بورس يا فرصت مطالعاتی است که به اين فيلمساز جوان فرصت می‌دهد برای ساختن يک فيلم کوتاه ديگر سه ماه در برلين زندگی کند.

يک فيلمساز جوان بلژيکی به نام ناتالی تيرلينک هم با فيلم «من در برابر ونوس» که امسال در جشنواره برلين نمايش داده شد به عنوان نامزد اصلی جايزه آکادمی فيلم اروپا برای فيلم‌های کوتاه در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد.

مديريت هيات داوران بخش فيلم‌های کوتاه در اين دوره از جشنواره فيلم برلين بر عهده خانم زيتا کاراوالوسا بود که خود مدير و بنيان‌گذار جشنواره بين‌المللی فيلم کوتاه سائوپائولوی برزيل است.

جوايز اصلی شصتمين دوره از جشنواره بين‌المللی فيلم برلين برای فيلم‌های بلند داستانی روز شنبه آينده در مراسم اختتاميه اين جشنواره اهدا خواهد شد.
XS
SM
MD
LG